Reise

Retro i striper og solnedgang

Hvor fantastisk er det ikke å kunne ligge på stranden til solen går ned? Dagene blir så deilig når man kan avslutte med saltvann i håret og sand mellom tærne. Jeg elsker at det er så varmt hele døg...

Polka dots & shopping

Hola fra Barcelona!Nå har vi altså reist fra Gran Canaria, og befinner oss i Barcelona. Vi har vært her i noen dager allerede, men har enda flere dager igjen. Da vi reiste fra late dager i solen va...

Skating i Las Palmas

Hei igjen dere. Her om dagen hev vi oss på en buss, med hvert vårt skateboard i armen, og turen gikk til Las Palmas. Å være sammen med en skater innebærer at brettet er med på samtlige reiser, og d...

En aktiv ferie

Et av målene for denne ferien er å få til noen treningsøkter, for å ikke måtte "starte på nytt" når vi kommer hjem. Enn så lenge går det bra, og på morgenkvisten i dag fullførte vi økt nu...

Taj Palace

God morgen kjære lesere. Her i Puerto Rico er det i alle fall nok en god morgen. Vi har akkurat spist en deilig frokost ute på altanen, samtidig har vi prøvd å gjemme oss for solen. Det tar ikke la...

Strawberry Mojito

Kinesisk

En av favorittrestaurantene våre, som vi må besøke hver gang vi er her, er en kinesisk buffet restaurant. Så mye god mat! Vi spiste oss nesten litt for mett der i går, hehe :-) Selve lokalet er så ...

Hallo fra Puerto Rico

Vi er tilbake i herlige Puerto Rico (Gran Canaria), og har med det startet sommerferien 2017. Vi har tre fantastiske uken foran oss, men skal ikke ha alle ukene her. I skrivende stund nyter vi frok...

Sommermål 2017

I år som i fjor har jeg laget en liste med ønsker og mål for denne sommeren. Noen ting vet jeg vil bli gjennomført, andre ting kan være litt mer krevende å få til (som at været er på vår siden noen...

Hvor reiser man i en uforutsigbar verden?

Endelig vet jeg når jeg får sommerferie, så nå kan vi begynne planleggingen sånn skikkelig. Vi har sett på reiser i et par måneder, og det til alle krinkelkroker i verden. Vi har vurdert ...

Myrkdalen gjorde meg blå, men bedre

For første gang på flere måneder har jeg fått tid til å slappe av. Jeg trengte virkelig de tre dagene i Myrkdalen, med fokus på snowboard, hverandre, og det å glemme alt som heter jobb. Så deilig m...

Endelig klarte jeg det!

Vi er på tur igjen, og denne gang har vi sjekket inn på Myrkdalen Hotel. Det ligger rett ved stolheisen, noe som er veldig deilig.Målet mitt for turen var å få inn rett teknikk på snowboard, og den...

Drømmer meg bort

I disse eksamenstider sitter jeg og drømmer meg bort til andre siden av kloden. Den ene dagen vestover, og den andre dagen sør-øst. Jeg har plutselig fått ekstremt lyst til å feire nyttår i New Yor...

Beach look

Sommerferien nærmer seg slutten, og i disse dager starter mange skolehverdagen igjen. Selv begynner jeg ikke før på mandag, og jeg prøver å nyte siste rest av ferien. Problemet er at dagene går så ...

Livet under en parasoll

Utrolig, men sant! I dag skulle man nesten tro at den kjærkomne paraplyen kunne byttes ut med den etterlengtede parasollen. Forrige uke nøt vi livet under en parasoll, mens denne uken har paraplyen...

Take me back

Hardt og brutalt. Plutselig er hverdagen her igjen, og jeg er på ingen måte klar for den. Det er deprimerende å se ut hvor regnet høljer ned, og alt annet enn kalenderen taler for at det er oktober...

Chillax

Vil ikke dra, vil ikke dra, vil ikke dra!!!  Siste late dagen med havet som utsikt, lyden av gresshopper og sol som kommer inn gjennom soveromsvinduet hver morgen. Jeg kan fakt...

En kveld i Maspalomas

Her om dagen hadde vi en skikkelig datenight i Maspalomas. Vi startet med middag på en italiensk restaurant, nede ved den nydelige strandpromenaden der. Hele området er egentlig veldig koselig...

Las Palmas

Etter mange dager med steking i solen, bestemte vi oss for å ta en dag "off" i går. Vi tok bussen opp til Las Palmas, og var turister for en dag. Der hadde vi billetter til en sånn "hop on, hop off...

Strandpromenaden til Amadores

Første gang vi var her, for fire år siden, fant vi en fin "joggerute", fra Puerto Rico til Amadores. Denne ruten er passe lang, og vi bruker den fremdeles. Hittil i ferien har vi bare jogget den én...

Som mor så datter

Endelig har vi fått internett i leiligheten. Vi måtte til nabobyen for å få fikset det, og der var vi før både soling og bading i dag. Nå begynner nok en deilig dag å gå mot slutten, og i kveld la...

Minigolf

En av de tingene jeg har gledet meg mest til med ferien er minigolf, *haha*. Til tross for at jeg ALLTID taper, koser jeg meg enormt. Det er flere forskjellige baner å velge mellom her, men favorit...

Puerto Rico

Nå har vi ankommet reisemålet, Puerto Rico. Her er det knall sol og 28°c i skyggen, så det var bare til å få på seg lettere klær da vi kom til leiligheten. Denne plassen er like koselig som vi husk...

This is the passenger speaking

Velkommen ombord på flight SK4697. Endelig har vi begynt ferien vår. Nå har vi hatt nedtelling i mange uker, sett snaps og oppdateringer på facebook og instagram fra andre som er ute og reiser, me...

Innkjøp til ferien

Du vet det øyeblikket du ser noe, og bare MÅ ha det? I går fant jeg drømmehatten! Jeg kjøpte den uten å blunke, jeg bare MÅTTE ha den. 24 timer senere er jeg fortsatt helt forelsket ...

TBT: Hemmeligheten jeg røpte for ett år siden

Det er torsdag, og perfekt for et lite tilbakeblikk. I dag er det nøyaktig ett år siden jeg røpte en liten hemmelighet for dere. Planen vår i fjor sommer var å dra på campingtur hele veien ned...

What I´m dreaming about today

Rundetårn, Nyhavn og Strøget

Ettersom sommeren har inntatt byen er jeg i skikkelig feriehumør. Jeg har lyst til å reise med en gang, men må nok vente noen uker før det er min tur å pakke kofferten igjen. Apropos reising, ...

Sommerferien er i boks

Som mange av dere sikkert har forstått, er jeg over gjennomsnittet glad i å reise. De siste årene har denne interessen blitt større, og jeg har fått oppleve deler av verden jeg tidligere bare har d...

Mandags daffing

På dager som denne pleier jeg å drømme meg tilbake til en ferie. I dag har jeg ønsket meg tilbake til København, et hverdagsavbrekk vi hadde for noen uker siden. Jeg vil ha muligheten til å so...

First Hotel Kong Frederik

Ferie nummer to startet da vi byttet hotell. Det var helt annerledes enn det første vi bodde på, og i tillegg lå midt i sentrum. Det var veldig praktisk med tanke på sightseeing i byen, tivoliet so...

Tivoli i København

Jeg elsker kicket du får i en berg- og dalbane. Vinden i håret, den totale forvirringen om du er rett vei eller opp-ned, et gigantisk glis som går 360° rundt hodet, og en latterkrampe som...

Dressed for dinner

Da vi pakket til København, oppdaget jeg disse skoene som jeg helt hadde glemt. Hvorfor har jeg ikke brukt dem på evigheter? De er behagelig å gå med, og utrolig kul både på dagtid og på ...

Lunching with a street view

Jeg savner det å sitte ved vinduet, titte på forbipasserende ute i gatene, og nyte en etterlengtet lunsj. Lokalet er preget av kaffelukt, og venninner som prater og ler. Foran meg st...

Spa

Å skjemme seg selv bort med spa er noe jeg burde bli flinkere til. Det er rett og slett helt fantastisk (men dyrt om du ikke gjør det selv). Jeg ble veldig glad da vi kom til Bella Sky, og det vist...

Den Blå Planet

Tenk at i dag er det en uke siden vi pakket koffertene, med pizza i den ene hånden og en haug med kjoler i den andre. Jeg prøvde flere forskjellige antrekk, og tvang Christian til å plukke ut sine ...

Bella Sky

Som jeg har nevnt før, bodde vi på to forskjellige hoteller i løpet av oppholdet i København. Dette hadde Christian gjort for at vi skulle få to typer ferier i én. Det første hotellet vi bodde på v...

Copenhagen Outfit - Beige, White and Black

Det er alltid litt trist når hverdagen inntreffer etter en deilig ferie, men også litt godt. Vi kom hjem seint i går kveld, og denne langhelgen i København har virkelig rast forbi samtidig som vi h...

En kjærlighetserklæring

Nå har vi byttet hotell, og bor i hjertet av København. Hotellrommet er helt forskjellig fra det forrige, men veldig stilig dette også. Jeg har aldri sett et lignende før. Dere får selvfølgelig se ...

Under the sea

Nå har vi akkurat kommet oss inn på hotellrommet etter en dag med mye vandring. Vi har utforsket livet under vann, da vi var på akvariet "Den Blå Planet". Jeg vet ikke hvorfor, men vi ender ne...

Here we are

Mange av dere har klart å gjette hvor vi skulle reise, men ikke alle. Om du klarte det eller ikke, nå kan jeg si HEI fra København :-) Jeg kan fortsatt ikke tro at Christian har planlagt denne ture...

Klarer du å gjette hvor vi skal?

Jeg vet det er mange av leserne mine som er fryktelig nysgjerrig på hvor vi skal reise, men jeg har ikke tenkt å fortelle dere det helt ennå. I og med at jeg måtte gjette meg frem til hvor Christia...

Teller dager

Jeg har stort sett alltid nedtelling for ett eller annet på mobilen. Det er jo så gøy å kunne glede seg til noe. Nå forteller nedtellingsappen hvor lenge (eller skal jeg si kort..?) det er til Chri...

FRA SAU TIL BÆÆÆ-RGEN

Da er påskeferien og reisen over for denne gang. Nå er vi tilbake i Bergen og arbeidslivet begge to. Vi kom faktisk hjem i går, før klokken rakk å bli åtte på morgenkvisten. Etter en natt på toget ...

Harrytur til Sverige

God morgen. Har du husket å stille klokken? Det fikk jeg med meg at skulle gjøres da vi kjørte til Sverige i går, da de sa det på radioen. Jeg visste at det skulle skje i disse dager, men at det va...

Asker sightseeing

Langfredag var visst ikke så lang. Det har vært en innholdsrik dag med tur i Asker sentrum, lunsj på Egon, brettspill og sauemating. Nå skal vi kose oss med film og fajitas. Med andre ord har det v...

Påsketur

Nå har vi kommet oss på toget, på vei mot Asker. Dette har vi gledet oss masse til. Det er litt digg å ikke kjøre selv, men bli fraktet fra A til Å uten å løfte en finger. Å sitte på toget med god ...

VIDEO: #maldivene_srilanka2015

ENDELIG, to måneder etter at vi kom hjem, er filmen klar. Dette er en kortversjon av ferien vår, altså 24 dager pakket inn i en seks minutter lang film. Vi startet hele reisen med en helt fantastis...

MALDIVENE

Nå er vi godt på vei med en kortversjon av feriefilmen. Sommeren på Maldivene og Sri Lanka var et skikkelig eventyr, og vi har fått med oss så mye gøy.Nå er vi ferdig med klippene fra Maldivene, og...

BYE BYE BUDDHA

Etter over tre uker med alle personlige eiendeler pakket i én sekk, var det på tide å snu ryggen til Sri Lanka, og peke nesen hjemover. Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg klarte å pakke ...

HELT HIMMELSK

På bakkeplan var Colombo en veldig bråkete by med biler alle veier og tuting annethvert sekund. Men fra bassenget på taket var det fredelig og romantisk. Hva er vel en bedre avslutning på ferien en...

A WINDOW WITH A VIEW

God fredag kveld! Den dagen vi ankom Sri Lankas hovedstad, Colombo, for andre gang i sommer var også en fredag. Jeg kan huske at vi begge begynte å glede oss til å komme hjem til Norge hvor venner...

SIGIRIYA - LION ROCK

Etter fem netter i Trincomalee busset vi videre til Sigiriya, som ligger lenger inn i landet. Vi følte oss litt crazy da vi sjekket inn i en skikkelig trehytte, fire-fem meter over bakken. Eventyrl...

PIGEON ISLAND

Like utenfor Nilaveli ligger en liten øy kalt Pigeon Island. Denne øyen er kjent for krystallklart vann, hvit sandstrand og et fargerikt dyreliv under vannoverflaten. Den siste dagen vår i Trincoma...

TURBAN I TRINCOMALEE

Etter Arugam Bay reiste vi videre til Trincomalee. Dette er en by som ligger ganske langt nordøst i Sri Lanka. I 2004 ble byen hardt rammen at tsunamien, og dette kunne vi se spor etter den dag i d...

A SURFER´S PARADISE

Arugam Bay, en liten by med én minibank, var neste stopp. Sjåføren vår kjørte oss hit, men så fortsatte vi eventyret på egenhånd. På veien hit så vi aper i veien, men bilene bare tutet på dem som o...

(UNDER MY UMBR)ELLA ELLA ELLA...

Dette er et lite utdrag fra sangen til Rihanna, som noen på hotellet vårt i Ella sang en skikkelig fin acapella versjon av på terrassen mens de filmet seg selv. Det tok ikke så lang tid å forstå hv...

OPP OG NED PÅ FJELLET MED MAT MIDT I MELLOM

Endelig en dag vi kunne sove lenge i og med at vi ikke hadde noe på programmet før klokken 10.30. Likevel våknet vi uthvilt litt for tidlig (kl. 06.00-06.30) som følge av en tidlig kveld dagen før....

WOLRD´S END - VOL II

Vekkerklokken ringte 04.30, og klokken 05.00 satt vi i bilen på vei til Horton Plains National Park. Ute var det fremdeles mørkt, og tåkenvar som en hvit vegg rundt oss. Det var umulig å se mer en ...

FRA KANDY TIL NUWARA ELIYA

Etter en veldig tidlig kveld våknet vi opp god og uthvilt, og det til tross for at natten var preget av hundebjeffing, fugler og tog rett utenfor vinduet. Det der med toget rett utenfor visste jeg ...

FRA COLOMBO TIL KANDY

Reisen fra Maldivene til Sri Lanka ble bedre enn forventet, da vi ble oppgradert til business class hos Emiratene. Hvorfor vet vi ikke. Jeg kunne fort ha vendt meg til å reise der ja. Vi snakker sø...

PALMESUS OG 50-ÅRSDAG

God morgen! Etter en fridag fra bloggen i går, er jeg tilbake igjen nå.I dag er det siste feriedag, og det siste innlegget fra vakre Maldivene kommer også nå. Jeg har klamret meg fast i denne øy...

JUNGLE ISLAND

De fleste ser for seghvite strender og krystallklart vann når de tenker på Maldivene. Og ja, sanden er helt hvit, og vannet er klarere enn man kan forestille seg, men øyen vi bodde på hadde en nyde...

SAVN

Det er ikke bare stranden jeg savner. Jeg savner også det å kunne gå ut uten å ta på sko, slenge en tynn skjorte eller kjole over bikinien, for så gå ut å spise en deilig lunsj. Jeg savner lukten a...

I MISS THE BEACH

Hei♥ Jeg har mye å gjøre for tiden, så det ble dessverre ingen nye feriebilder i går. Tiden løper rett og slett fra meg om dagene. Det positive er at da skal dere heller få dobbel dose i dag...

KOKOS-KOKOS-KOKOS

Denne dagen våknet vi opp til regn, men det lysnet ut på formiddagen. Etter noen timer på stranden med hver vår bok, tok vi turen bort i bassenget. Vi badet litt, men endte fort opp i bassengbaren....

CARIBBEAN WAVE

Noe av det kjekkeste jeg vet er å kunne gå i eget design. Dette skjørtet er en del av kolleksjonen "Caribbean Wave", som jeg både designet og produsertefor et par år siden. Alle plaggene hadde flor...

Sunset Beach

En kveld tok vi turen bort til "Sunset beach", og her fikk vi være med å mate stingrays (eller piggrokker). Jeg trodde det skulle være som med haimatingen, at vi bare så på, men her fikk vi mate se...

HVITT, MEN IKKE HVITHAI

Disse bildene får meg til å lengte så sykt tilbake til Maldivene. Det var nok den aller fineste dagen vi hadde, med masse sol hele dagen. På formiddagen vekslet vi mellom solsengen og havet, hvor v...

BEACH YOGA

Det er tanken som teller, er det ikke det de sier? Før vi reiste hadde jeg store planer om å starte dagene med en joggetur og avslutte med yoga på stranden. Helt sånn ble det ikke. Det ble vel kun ...

VÅRT FØRSTE MØTE MED MALDIVENE

Nå begynner bildebonanzaen jeg har lovet dere fra ferien. Først ut er Maldivene! Det er nesten litt tortur å se gjennom bildene derfra, for jeg savner det så utrolig mye. Gud så godt vi hadde det d...

Luftig overnatting

Hei fra Colombo!I går sjekket vi inn i en trehytte fem meter over bakken. Den var kun festet i noen spinkle trær, så da vinden blåste vaiet hytten i takt med trærne. Det var en artig opplevelse, me...

Sunday feeling

God morgen fra Sri Lanka. Etter en travel uke har vi endelig en skikkelig rolig morgen. Ekte helgefølelse!Vi reiste med buss og tuk tuk fra Arugam Bay til Trincomalee i går. Turen var lang, slitsom...

Mobilblogg: Bildedryss fra Maldivene

God morgen!Til alle dere nysgjerrige (eller bekymrede) sjeler der ute, her er noen bilder fra hva vi har fylt tiden med de siste dagene. Det er bare noen av mobilbildene, for vi har jo ikke med oss...

Mobilblogg: bye bye Norway

Nå sitter vi på Oslo lufthavn, klar for boarding til Dubai om en drøy halvtime. Vi reiste hjemmefra klokken syv i dag, med sekkene ferdig pakket. Vi har vært her i noen timer nå, og litt tid ute i ...

BARE TIMER IGJEN

Wiiiiii :-) Christian kom akkurat hjem, og gjett hva! Han har kjøpt en liten "feriegave" til meg. Nye solbriller *haha* Han er seriøst den beste kjæresten jeg kunne fått!!! Nå er det siste innsp...

HÅPER GOOGLE LYVER

Nå begynner det endelig å ligne på noe når det kommer til pakkingen. Hele dagen i dag har gått med til å fikse alt som må gjøres før vi reiser. Jeg har kjøpt nye minnekort til kameraene (i og med a...

ENDELIG KAN JEG FORTELLE

? hvor sommerferien 2015 går. Nå er billetter betalt, og det som skal bookes er booket. I løpet av drøye tre uker skal vi være medtiforskjellige fly, og vi skal innom tre nye land i én ny verdensde...

MITT LIVS UTFORDRING

Hva har jeg gjort?! For noen dager siden var ferieplanene de samme som de hadde vært siden jul. Nå er de noe heeelt annet. Jeg har akkurat sendt klarsignal til hun som har hjulpet oss å sette sa...

JEG ER SÅ GIRA!

Nå er jeg altså så utrolig gira på denne ferieplanleggingen! Vi kan risikere å bestille en sommerferie som jeg ser på som en "investering". Det vil si at dette er noe som vi har snakket om at vi en...

MOODBOARD: SOMMERFERIE 2015

God morgen! Ettersom sommerferie planene våre har gått i vasken, er vi nå på jakt etter en ny ferie. Planen var å kjøre ned til Italia, og campe hele veien, men nå blir det ikke sånn. Vi har begyn...

MAT MAT MAT

Noe av det beste med ferie er maten! Vi hadde bestilt halvpensjon, og hadde dermed inkludert både frokost og middag på hotellet. Begge måltidene bestod av en buffet. Frokostbuffeten hadde noe for a...

MOONLIGHT CINEMA

Nå er vi vel hjemme i Norge igjen, og kontrastene til det livet vi har hatt er store. For et gufsete og ekkelt vær det er her i Bergen. Jeg vil tilbake til sol og bare bein♥ Vi kom hjem i går...

SISTE DAG I SOL OG VARME

Nå har vi hatt vår siste dag ved bassenget, og allerede i morgen reiser vi hjem. Dette har vært en fantastisk uke, og jeg er absolutt ikke klar til å forlate sommeren her nede. Heldigvis har jeg fl...

PUERTO MOGÀN

God morgen! Her kommer et lite bildedryss fra dagen i går, da vi var i Mogán. Det er en by som er helt nydelig. Så fargerik og fin med blomster overalt mot de fargerike husene. Jeg elsker kombinasj...

SANDSTORM I ØRKENEN

I går var planen egentlig å ligge på stranden, men da vi kom ned der holdt vi på å blåse vekk. Derfor fristet det ikke å legge seg ned i sandstormen. Vi gikk heller tur bort til sandynene i ørkenen...

BASSENG DAG

Nå har vi akkurat kommet opp på rommet etter noen timer ved bassenget. Så utrolig deilig å kunne sprade rundt i bikini igjen, og til å kunne gå barfot ute. We like it! En liten tabbe gjorde at...

Here we are

Hei fra Maspalomas! Vi kom oss på ferie, og det føles så utrolig godt. Vi var fremme på hotellet klokken 15 (lokal tid, kl 16 norsk tid). Det var meldt i underkant av 20°C i dag, men det har vært ...

FERIE I BOKS

Jippiiiii. Endelig har jeg noe å glede meg til. Nå er vårferien i boks, og turen går til Gran Canaria sammen med søster♥ Dagen etter eksamen, om nøyaktig én måned reiser vi. LYKKE! Her er et...

REISEFEBER

Hva frister vel mer nå på høsten enn å drømme seg vekk til sydligere strøk? I dag er det så kaldt ute at jeg har sittet og drømt om eksotiske reisemål. Hvite strender, bungalower, krystallklart van...

DATE NIGHT

Utrolig nok fikk vi tid til alt vi skulle i går. Christian fikk skatet, mens jeg filmet triksene hans. Vi var på stranden og nøt noen solstråler. Vi rundet av kvelden med fonteneshow og dere...

Fredags frokost

Hei dere.Vi har en skikkelig lat fredagsmorgen her i Barcelona. Har akkurat sett nok en episode av "new girl" på netflix, mens vi spiste frokost på sengen. Noen som har sett den serien? Vi er blitt...

Shopping

Endelig har jeg funnet den perfekte hvite kåpen som jeg har drømt om å finne. I et halvt år har jeg vært på utkikk etter denne kåpen som jeg omsider fant på mango i går. Den er helt rein i linjene,...

Franske makroner

Vi måtte teste ut litt forskjellige smaker på franske makroner i går; pistasj, karamell, mango, mørk sjokolade og bringebær. Min favoritt var mørk sjokolade. Den tror jeg at jeg kunne spist rimelig...

Mexican dinner

Vi har brukt hele dagen i zoo idag, og jeg glemte helt å ta bilder. Sånn går det når man har det gøy. Jeg syns apene var gøyest (som vanlig), men delfinshow var også kjekt.Visste dere forresten at ...

Strandliv

I dag har vi tatt livet helt med ro og hatt en deilig dag på stranden. Forrige uke hadde vi mye på programme med turistatraksjoner, men nå har vi bare ferie. Ikke noe stress, ikke vekkerklokke, bar...

Tonight was all about the money

Det stemmer, for vi har virkelig kost oss på casino i kveld. Vi vant, vi tapte, og vi elsker det. Fra nå av er black jack et av mine favoritt spill. Ååå så gøy det var.Kveldens look. Dette er en av...

LABYRINT

Jippi! Vi fant veien ut igjen av labyrinten. Jeg hadde hørt en teori om at hvis vi holdt til venstre måtte vi komme ut til slutt, og joda, vi kom ut. Etter å ha prøvd alle blindveiene kom vi oss ut...

Dressed for dinner

Hei igjen dere. Jeg titter innom en rask tur for og si at vi har det veldig bra. Jeg skal innrømme det at jeg har prioritert ferie fremfor blogging, og jeg liker det. Det er nemlig litt deilig å le...

KUNST OG KULTUR

I går var det overskyet her i byen, og vi hadde derfor planlagt en skikkelig kulturell dag på museum. Vi tok turen innom "museu national d'art de catalunya" som hadde mange bilder av forskjellige s...

DIM SUM WOK

Vi kom over en helt fantastisk restaurant i går, Dim Sum Wok. De hadde buffet hvor man kunne velge mellom alt fra sjømat, kjøtt, kinesisk eller vegetar.Da man hadde funnet den maten (kjøtt/fisk/grø...

BREAKFAST IN BARCELONA

Etter en god frokost på et gatehjørne igår, bestemte vi oss for å utforske byen på fire hjul. Skateboard. Vi cruiset gjennom hele byen, og det var utrolig deilig for da fikk vi vind på oss. Jeg sa ...

BARCELONA

God morgen fra en kingsize hotellseng i Barcelona. Reisen i går gikk veldig fint, og veldig raskt. Vi satte oss på flyet og plutselig var vi fremme. Etter å ha installert oss på hotellet gikk vi...

Barcelona here we come!

Nå står vi ved gate og er klar for boarding om 10 minutter. Om drøyt 3 timer er vi fremme i Barcelona. *gledeross*

SISTE DAG I KROATIA

Den siste dagen i Kroatia var vi på nok en koselig liten restaurant, en skjult perle. Her fikk jeg den møreste biffen jeg noen gang har spist, den smeltet på tungen. For å komme hjem igj...

UNDER THE SEA

Hei fra varmen! I dag har vi hatt en knall fin dag her i Kroatia, og solen stekte allerede fra vi våknet klokken halv åtte. Tror det må være noe med det teltet, for jeg våkner mye tidligere der enn...

Mobilblogg: Morgentur i vannkanten

Det ble en tidlig kveld i går da det begynte og lyne og tordne helt vanvittig. Og da vi våknet i dag holdt det fremdeles på. Jeg og Mærta tok oss en liten tur langs vannkanten, men ble plutselig ov...

BLÅTUR

Nok en flott dag på stranden i dag, og jeg har akkurat trukket inn i skyggen etter timevis i solen. I går sa jeg at vi skulle på blåtur sammen med en drøss med andre nordmenn. Det kom to karer inn...

SUNNY DAY

Etter en grå dag i går har vi i dag en kjempefin og varm dag. Vi startet dagen med en treningstur utenfor campingområdet, deretter en tur inne på campingen. Resten av dagen har vi brukt på stranden...

CAMPING PARK UMAG

Hei alle sammen! Jeg titter innom for å informere dere om at vi er vel fremme i Kroatia og at her er alt bare bra. Flyturen i går var nokså humpete da vi kom inn i diverse tordenskyer, men vi lande...

PAKKET OG KLAR

Nå er kofferten pakket med svømmeføtter, telt og bikini, og jeg er klar for avreise hvert øyeblikk. Jeg vil bare informere om at jeg har vær utrolig flink til å pakke lite denne gang, primitiv pakk...

KROATIA

Nå går ting unna dere. Plutselig så var reisen med Mærta i boks, og den går allerede i morgen(!) Wæææ :-) Vi endte opp med å reise til Kroatia hvor vi blant annet skal møte mamma og pappa som har k...

Glesvær

God søndag alle sammen! Så utrolig deilig det var å våkne opp i egen seng igjen i dag. Som sagt var jeg på jobbtur fredag til lørdag, ute på Glesvær. Det er langt ute på landet, og det var ikke sær...

Galveston

Nå er vi trygt hjemme i Norge igjen, etter å ha flydd i det som i vårt hode var natt. Må si jeg er totalt forvirret nå når det gjelder tid, natt og dag. Har ikke peiling på hva som er verken opp el...

Sexy racerbil

Jeg stikker innom her i full fart før vi drar. Vi er på vei ut døren nå for å dra til flyplassen og så hjem. Jeg vet jeg lovet dere bilder fra igår, men det rekker jeg ikke. Det er alt for mange bi...

Påskefeiring

Her i Houston feirer de påske litt annerledes enn hjemme i Norge. De har ikke fri like mange dager som oss, men sånn som i dag hadde de fri fra skolen. I går var det påskefeiring her i boligfeltet....

Disney on Ice

I går var så vi premiæreshowet til Disney on Ice, "Let´s Celebrate". Flertallet av de andre publikumerne var små jenter i prinsessekjoler, men det var gøy for oss litt eldre også. Jeg trives godt o...

Cowboy og kino

Hvor dagen i går ble av vet jeg ikke helt. I det ene øyeblikket så var den der, og i det neste så var den ikke. På formiddagen var vi innom et par butikker for å handle noe småtteri som skal hjem t...

Cupcake

I går fikk vi oppleve skikkelig dårlig vær her i Uniten. Regn, vind, lyn og torden. Gradene sank raskt fra 77°F til 49°F, så det var deilig med en litt tjukk genser og en kopp kakao med marshmallow...

Mobilblogg: The Galleria

Hele søndagen i går ble brukt på shopping. Vi var på The Galleria som er et kjempestort kjøpesenter. Selv om vi surret rundt der i mange timer rakk vi bare innom en brøkdel av butikkene. Men jammen...

Kveldstid

Nok en fin kveld ved bassenget i går. Vi startet med et deilig grillmåltid, og endte opp med svømming i det store bassenget, og vin i boblebadet. God stemning med palmer som svaiet i vinden, månesk...

Brazos Bend State Park

Parken vi var innom i går var altså Brazos Bend State Park. Det tok en time å kjøre dit, og så brukte vi ca tre timer på å gå gjennom. For de av dere som tenker at dette er en kjedelig vanlig park ...

Paperbag

God kveld folkens! Nå regner jeg med at det er mange som har fått påskeferie hjemme i Norge. Her i USA går dagene unna så det suser. I dag har vi gått i en park i timesvis og sett på?. eller, det ...

Alt kan grilles

Det er så sant så sant! I går grillet vi middag ved bassenget, og i dag grillet jeg meg. Etter noen timer på solsengen seg jeg nå at jeg har blitt litt rødlig på baksiden. Vi har altså hatt det så ...

Bluebonnet

Fremdeles våkner vi ganske tidlig i forhold til hva vi vanligvis gjør hjemme. I dag var klokken 06.30, og både meg og Christian var lys våken, og fant ut at vi like gjerne kunne stå opp. Fordelen m...

Park til park

Her er et bildedryss fra alle parkene vi var innom i går. Hermann Park, japanese garden at Hermann park, og Houston Zoo. Det første som møtte oss var mange skolebusser, og sikkert like mange ekkorn...

Jetlag

God morgen alle sammen. Ja, jeg kan vel si at jetlagen har kommet og tatt meg litt når jeg våkner helt av meg selv mellom klokken 06.00 og 06.30 en søndagsmorgen? Jeg sov lengre enn forventet, men ...

Houston we have a problem...

Det er siste dag og vi vil ikke dra. Vi er ikke klar ennå. Bare gi oss et par dager til... Sol, varme og late dager uten konkrete planer er litt mer fristende enn kalde, våte dager med alt for mye ...

Mexicogolfen: Bubba Gump

Så ble det en fin dag igår likevel. Været så ut til å ødelegge dagen vår, men vi hadde flaks. Regnet gikk fra øst til vest, og vi var akkurat utenfor, så vi kunne se at regnskyene gikk forbi oss på...

Badenymfer

Fit for FERIE

Nå har jeg og min kjære akkurat kommet tilbake fra en deilig treningsøkt på treningssenteret her. Det var jammen godt å bevege seg skikkelig igjen. Det ble først litt kondisjon, deretter styrke. H...

A look back at LA

Lenge siden sist, men for å være helt ærlig er det litt godt. Ettersom vi ikke har hatt internett på hotellet i Los Angeles har jeg med god samvittighet tatt meg bloggefri. Jeg nøt ferien med bland...

En kjapp en

Siden jeg ikke orker og bruke all verdens med tid på blogging akkurat nå på kvelden, blir det bare en kjapp tur innom. Nå har vi akkurat kommet fra en italiensk restaurant her i Ventura, som server...

Monterey is the place

Som jeg skrev i forrige innlegg så husket jeg ikke hvor vi skulle idag. Men det var Monterey det het, og her er vi nå. Det var en kort kjøretur fra San Francisco så vi kom tidlig frem. Det er så de...

San Francisco dag 2

Nok en dag med mye aktiviteter, og skikkelig turist atraksjoner. Vi startet med å se de kjente husene fra serien "Full house" også kjent som "Under samme tak". Deretter tok vi turet til Californ...

En liten tur i fengsel

Nok en dag har gått, og det har vi også. Bokstavlig talt, vi har gått og gått og gått. Idag har vi nemlig vært i fengsel. Vi har besøkt Alcatraz, et fengsel som var i bruk til tidlig på 60-tallet. ...

Kontraster

Hei og hopp dere! Nå har vi kommet oss helt til San Francisco, og er endelig på et hotell med brukanes internett igjen. Jippi! Tre dager siden sist... Ai ai, that means a lot of pictures and update...

Vegas Baby!

Endelig er vi i Las Vegas. Vi kom igår ettermiddag etter å ha opplevd masse i løpet av dagen. Først kjørte vi tidlig om morgenen opp til Grand Canyon. For et landskap! Deretter kjørte vi inn...

Fra pannekaker til pizza

Vi starten dagen i ekte amerikansk stil; pannekaker med sirup. Det var faktisk bedre enn forventet, uten at jeg kommer til å spise det hver dag. Ellers har vi kjørt fra nesten 40°C til nesten 20°C....

Scottsdale

Etter en lang dag i bil (40 mil føltes i alle fall lenge på disse øde veiene) har vi nå kommet på hotellet vårt i Scottsdale. Dette hotellet er som det forrige i kjeden "the Saguaro", og også her e...

Palm Springs

Nå har vi internett, jippiii!!! Så her er en oppdatering til alle dere som venter i spenning. Det har skjedd så mye de siste to dagene at jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne. Føler vi hr væ...

Hey Y'all

Etter å ha spist oss gjennom en reise på ca 16 timer har vi ankommet Houston, Texas. Vi er trøtt og sliten alle mann, men likevel må vi bare prøve å holde ut så lenge som mulig før vi legger oss. I...

Mobilblogg: Første feriedag

Nå sitter vi på flyplassen i Amsterdam. So far so good. Men jeg har virkelig ikke lyst til å sitte innesperret i et fly i 10 timer nå. Men ingen vei tilbake. Vi var alle fornøyd da vi fikk plass ...

Inspirasjon: Min ferie

Har satt sammen et lite moodboard til sommerferien min. I år går turen til USA. Biltur på vestkysten i et par uker etterfulgt av avslapping i Houston hos mamma og pappa. Dette blir helt nytt for me...

Påskefjellet

Etter et par dager på roadtrip over til østlandet er jeg nå hjemme igjen. Vi har feiret farmor sin bursdag, og sett vinteren igjen. Det var mindre snø på fjellet enn ventet, men likevel veldig fint...

Romantisk weekend for to

Nå er jeg pakket og klar for en romantisk weekend med min kjære. Jeg har med både kjole og snowboard, kanskje ikke til å bruke sammen men... I helgen er det klart for julegaven jeg fikk av han. Det...

Bildedryss - dyrepark og sydenliv

Min nye venn i dyreparken :) Fugleshow er seriøst noe av det skumleste jeg har vært med på i hele mitt liv. Før det startet fikk vi beskjed om at ingen måtte reise seg under showet. Jeg skjønt...

Bildedryss - ørkenvandring og julepynt

God ettermiddag store og små lesere :) I natt kom vi hjem fra (allerede) savnede Puerto Rico♥ Har hatt En helt fantastisk ferie med min kjære, kunne ikke vært bedre. Her er et lite bildedryss...

Puerto Rico her kommer vi IGJEN

Da er endelig de etterlangtede billettene i boks, og om nøyaktig 17 dager er jeg og min kjære Christian på vei sørover. Noe så deilig!!! Da snøen kom her før helgen, begynte bestillingen å haste og...

Puerto Rico bildedryss

God morgen dere! Passer bra å se gjennom bildene fra ferien og dele de med dere nå som det er regn her i Bergen. Før jeg kom hjem hadde jeg ikke sett regn på flere uker så det er litt rart med alt ...

Puerto Rico = PARADIS

Vi har hatt to fantastiske uker i paradiset Puerto Rico, Las Palmas. Litt varmt i hetebølgen, 30-36°C i skyggen på dagen, med solen plasserte seg rett over hodet på oss så vi hadde nesten ikke skyg...

Hei fra Puerto Rico

Tenkte jeg skulle stikke innom og si at vi lever. Er vanskelig med internett, men vi har funnet et sted der vi kan laane maskin med internett tilgang for en billig penge. De fungerer daarlig, men d...

Home for a little while

Da er jeg i Bergen igjen etter en langhelg med masse skateing. Nå må jeg pakke om kofferten før jeg skal dra igen om mindre enn 12 timer(!!!!) Wææ, det er ikke lenge. Er litt stresset akkurat nå og...

Den store dagen

Idag er dagen da guttene skulle vise hva de er god for, konkurranse. Vet ikke om det ble noen finaleplass på dem i hovedkonkurransen, men Christian er i alle fall videre til finalerundene i "Game o...

Skatere er gale folk!!!

Av og til lurer jeg på hva som skjer oppi hodet på enkelte skatere. Skjer det noe i det hele tatt? I så fall skjønner jeg ikke hva som får dem til å hoppe frivillig utfor en stor trapp, prøve å gjø...

Dag 1 i Trondheim

Da er vi vel fremme her i Trondheim. Flyturen gikk knirkefritt, solen skinner, vi har møtt Are og Vilde her, guttene har skatet og nå sitter vi på hotellet og slapper av. Tenkte å ta en tur ned i b...

Siste bildedryss fra denne ferien

På stranden vår kommer det en "ding-ding-dame/familie" med en stor elektrisk vogn, skikkelig gladmusikk og alt du kan tenke deg av drikke, is og "slush" i alle mulige farger og smaker. Det begyn...

Venezia

Vi reiste med buss om båt for å komme oss inn til noe som må være en av verdens mest sjarmerende og romantiske byer. ♥VENEZIA♥ Sukkenesbro Sjarmerenda trange gater. ...

Bildedryss fra Kroatia/Italia

Etter en fantastisk sommerferie med de personene som betyr mest for meg, ser jeg tilbake på minnene og deler noen av dem med dere. For 24 timer siden satt jeg ved gate på flyplassen i Venezia, nå s...

Hei fra Amsterdam

Tre glade søsken på vei hjem. Vi reiste fra campingen i Italia kl 06.45 i morges, satte oss på flyet i Venezia og nå er vi altså her i Amsterdam. Vi hadde litt turbulens på veien, men er trygt frem...

Italian update

Her er en liten oppdatering fra Italia. Lite blogging skyldes dårlig nett så jeg sliter særlig med å laste opp bilder. Hadde en dag i Venezia sammen med Christian noe som var utrolig koselig! Vi nø...

Goodbye is never easy

Hadde en grusom start på dagen idag da jeg tok et tårevått farvell med Christian. Jeg tok bussen med han inn til byen hvor han skulle ta flybussen fra, og da han omsider gikk inn på bussen dannet j...

Red Sea

Har hatt det knallgøy siden sist innlegg, nesten helt perfekt! Ved lunsjtider på onsdag fant jeg og Christian ut at det var på tide med en 1 litersdrink som vi hadde hatt lyst på i flere dager (jeg...

Bildedryss fra ferieelskerne

Vi lever livet! Bare se her :) Basengbaren Restaurantfrokost. Billig og bra♥ Haha, jeg lurte Christian med på å snorkle og svømme etter alle fiskene igår, og vet dere hva? Han ...

Hei fra Kroatia!

Da er alle kommet vell frem, og vi holder på å renne vekk her nede. Men vi liker det! Nå sitter jeg på en internettbar med Christian og nyter et glass hvitvin (ja, før klokken 12) samtidig som dere...

Norge-Danmark-Tyskland idag

Da er ferien min godt igang. Kjørte hjemmefra i femtiden igår, og kom til Larvik ca kl 02.00 i natt. Må si jeg var trøtt da! Klokken 05.45 våknet vi av at gassalarmen i bobilen gikk, men vi vet ikk...

The perfect weekend

Kunne den bare vart evig... Lørdag dro Christian og jeg på Clarison Hotel Bergen Airport, noe som viste seg å bli den perfekte starten på en perfekt helg! *lykkerus* Bare se selv :) Der...

Bildedryss fra Riga - dag 3 og 4

*Trøtt i trynet* (nok en gang). Torsdag 5. april fylte jeg 20 år. Hadde en liten feiring i Riga, men feiret med venner på lørdagog med familien idag.Viser bilder fra detsenere. Bursdagsfrokost. ...

Bildedryss fra Riga - dag 1 og 2

Reiseklar på Flesland kl 05.00. *Trøtt* Forbudt for mennesker, la oss kle oss ut som bjørn :) Dinosaurene er visst ikke utdødd... Haha, jeg kjøpte meg englevinger. ...

Helgens hyttetur

Det har blitt dårlig med blogging i helgen i og med at jeg har vært på hyttetur med venner. På fredag kjørte syv venner i tre biler opp på fjellet, med en konge helg i vente. Snowboard, dårlige vit...

Påske/jenteturen er i boks

Da er påsketuren bestilt. I år går den til Latvias hovedstad, Riga, sammen med mamma og storesøster Mærta. Som jeg gleder meg! Skyline Bare er visst noe man bør få med seg. Føler det pas...

Vell hjemme etter en helg i Stavanger

Etter en fin helg i Stavanger er jeg vell hjemme igjen. Ida og jegbesøkte Lise på Jæren folkehøyskole, og hadde "basen" vår der. Vet ikke helt hvor mye jeg skal skrive fra turen, men her er i alle ...

Road trip with "Djevelen"

Tenk at jeg, Camilla, sto frivillig opp klokken 06.20 på en lørdag! Klokken 07.00 hev jeg meg i bilen, og så gikk turen til Haugesund. Hadde på en måte et "hemmelig oppdrag" der. Etter en fergetur ...

Bildedryss 4/4

Nok en planking. Denne gang i Alpene. Jeg har samlet på euro i sommer. Jeg betalte for noe med alle disse, unntatt tre av myntene, og damen i kassen ble lettere oppgitt. Men det som var til over...

Bildedryss 3/4

Vi tok et par dager i Roma. Her er Collosseum. Trevi fontenen som jeg ble kastet vekk fra... ...på grunn av dette Ikke lov å planke på den. Men jeg rakk å kaste en mynt i den fø...

Bildedryss 2/4

Her er bilder fra uke nummer to av ferien. Nok en planking. Kanskje jeg skulle bli bonde, da kan jeg kjøre/planke på traktor så ofte jeg vil :-D Er veldig glad i fontener jeg. Spesielt ...

I'm back!

Etter fire helt fantastiske uker i utlandet er jeg nå tilbake i Bergen. For å være helt ærlig, så kunne jeg godt tenke meg fire uker til, minst. Har hatt en kjempe herlig sommerferie, det er det in...

Endelig shopping igjen

Etter en måned på ferie, uten så mange butikker, har jeg endelig fått shoppet litt igjen. Jeg har nesten ikke kjøpt noe på flere uker. Eller, det vil si hvis vi ikke teller med de to parene med jog...

Dagen idag

Liggerog nyter solen i Danmark. Suger til meg alle solstålene jeg kan. Utrolig at jeg har fått to dager med så mye sol at jeg kunne finne frem bikinien igjen. Greit, det er ikke like varmt som i It...

Lost in Italy - wohoooo

Tilbake fra Roma i god behold, utrolig nok. En liten hendelse ved Trevi fontenen (ikke den på bildet) førte til tilsnakk fra politiet, men men. Han politimannen overreagerte spør du meg. Je...

Nå kan vi endelig kaste klærne

Her kommer er liten oppdatering fra en sommerglad jente.Nå har vi endelig kommet oss til mitt ?hjemland?, ITALIA.Elsker dette landet.Vi har brukt ekstremt god tid nedover, og vi har og har hatt det...

I dag starter turen til paradis

Så var dagen her, 7. juli. Dette er den dagen jeg har hatt nedtelling til i lang tid. Endelig skal jeg reise på ferie. En månedborte fra regnfulle Bergen. Forhåpentligvis blir det en måned med mye ...

Ferdig å pakke!

Må si jeg er veldig stolt over å være ferdig med å pakke alle klær og sko jeg skal ha med meg til Italia. Tror aldri jeg har pakket så fort før....Jeg har vært streng med meg selv så det ble blandt...

Praha mimring

Har vært hos Kristine i dag sammen med Marte og Hanne, ogvi fikk (endelig) delt bildene fra jenteturen vår til Praha i påsken. Vi koste oss med fine/morsomme bilder, god lunsj og spill. Hadde en kj...

Mossturen i bilder

Her er noen av helgens opplevelser. Jeg reiste framasse regn, og kom til noe som virket som en helt annen verden fylt av sol.  Lekeplass for store jenter :-D Jeg inntok ...

Home sweet home

Da var jeg hjemme igjen etter noen varme fine dager i Moss. Temperaturen lå på rundt 25 grader i skyggen, men det var ikke så mye skygge. Knall sol og ingen skyer førte til at jeg ble solbrent. Var...

Flere bilder fra Praha

Jeg har "sniklånt" noen bilder fra Marte. (Sjekk også ut bloggen hennes marteba.blogspot.com) Her er også noen av bildene vi fikk tatt av hele gjengen samlet. SHOPPING <3 Her er vi på Topshop ...

Påsken

Nå er jeg hjemme igjen etter noen fine dager med campingliv. Vi har grillet hver dag, spist masse is (i hvert fall jeg har det), badet, solt oss, fåttmange påskeegg, og ikke minst kjørt på biltur. ...

HOME SWEET HOME!

Da har jeg kommet hjem igjen etter noen fantastiske dager i Praha, Tsjekkia. Jeg reiste med tre av mine beste venninner, Hanne, Kristine og Marte. Jeg var litt bekymret for hvordan det ville gå for...

Klar til avreise

Da tror jeg at jeg har klart å pakke alt jeg skal ha. Etter å ha forhørt meg litt med reisefølget blir det fire par med sko som får se nye steder av verden, og så kommer jeg forhåpentligvis hjem me...

Pakkeliste....

Det er så ekstremt vanskelig å finne ut hva jeg skal ha med meg til Praha. Nå melder de enda finere vær enn det de gjorde tidligere i uken. Det ser veldig bra ut.Her erværmeldingen=D Jeg h...

Praha lover bra!

Nå er det ikke lenge igjen. Praha-turen er rett rundt hjørnet, og jeg gleder meg masse. Været ser lovende ut, og gradene ser ut til å snike seg oppover gradestokken. Lørdag ser ut til å bli en bra ...

Praha planlegging

I går hadde jeg og jentene ensiste sammenkomst før vi reiser av gårde til Praha. Det er ikke lenge igjen nå. JIPPI! Jeg gleder meg masse, så det å møte Hanne, Kristine og Marte på BellaNapo...

Jentetur til Praha!

Da var flybilletten til Praha betalt. Som jeg nevnte tidligere planla jeg, Marte, Kristine og Hanne en jentetur, og den går til Praha. Vi reiser i påsken, så vi har god tid til å glede oss. Vi har ...

Campingtur og morsdag

I helgen har jeg vært i Hardanger, der vi har campingvogn. Det var en kald, men fin opplevelse. Snøen lå helt ned til vannkanten, og ullstilongsen var derfor en god venn. Selv om det var snø og kal...

Oppsummering av Budapest

Nå er jeg endelig hjemme igjen, og turen kunne ikke vært bedre (hvis man ser vekk i fra en sår hals). Vi har hatt det kjempe gøy, levd et luksusliv, spist utrolig god mat, vært på spa, shoppet, og ...

Luksus paa hoeyt nivaa

Da har Mari og jeg endelig kommet til Budapest. Flyturen gikk kjempe fint, men vi ble veldig bekymret da vi landet. Det saa veldig fattig og skittent ut i omraadet, og vi lurte paa hva vi hadde git...

Ready to go!

Nå er alt pakket og klart, og det er mye mindre enn jeg noen gang hadde trodd at jeg skulle klare. Min store rosa koffert står klar på rommet (nesten bare halvfull), passet ligger i vesken, så det ...

Pakke, pakke, pakke...

Det er nå bare to dager til jeg og Mari drar til Budapest, og jeg står på hodet i kofferten. Jeg pakker og pakker, men finner liksom ikke ut hva jeg skal ha med meg. Det er utrolig vanskelig! Treng...

Budapest here I come :)

Nå er turen til Budapest endelig klar. Flyet og hotellet er bestilt og betalt. Det eneste som gjenstår nå er å pakke, noe som er veldig vanskelig. Hvordan pakke for tre dager? Været er omtrent som ...

Budapest

Jeg og en venninne fra klassen fikk i dag den fantastiske ideen om å dra på ferie snart. Vi så på alle mulige reisemål, og endte vel egentlig på Budapest, Ungarn. Vi tenkte at det er litt gøy å dra...