24.11.13

Plutselig er det sndag, helgen er nesten over, men n fordel er det; P dette hotellet er utsjekk tidspunktet klokken 18 p sndager. S n slapper vi av p rommet. Vi var trente p morgenkvisten idag, deretter var det nok en deilig frokost, etterfulgt av en herlig dusj. Jeg elsker dusjen her, for den er ikke helt som alle andre. Vi har faktisk et dusjrom, skyvedrer inn og hele pakken. S fantastisk! Det vil jeg ha i mitt fremtidige drmmehus :-)

Ogs igr ble det noen timer med trasking rundt i sentrum og kino. Vi s faktisk "Solan og Ludvig - Jul i Flklypa". Koselig barnefilm som fikk julestemningen igang.

P kvelden var vi ute og spiste, og jeg m si det er koselig her i Stavanger n. Alle lysene i gatene, musikk og stemning♥

Om noen timer gr flyet vrt hjem til Bergen, s n skal vi nyte de siste timene med "ferie" fr hjemreisen. Hper dere ogs har en fin helg!

PS: Bare 1 mnd til jul idag!!!!

Julestemning i byn

Hei fra Stavanger!

Det som er morsomt er at det tar kortere tid fly fra Bergen til Stavanger (20 min) enn det bybanen bruker fra lagunen til sentrum (35 min). Haha, kommer ikke over det. Vi kom til hotellet vrt igr klokken 09.30, s da var det selvflgelig for tidlig sjekke inn. Derfor satte vi bare fra oss baggasjen og gikk ned til sentrum. Vi spiste bde frokost (nummer 2) og lunsj der. For sl ihjel litt tid ble det shopping. Wohoo! Jeg visste ikke at de hadde "New Yorker" her. S overlykkelig da det var frste bytikk jeg s da vi kom inn p senteret. Det ble blandt annet ny genser, kjole og et par sko, pluss mer. Fikk ogs begynt p litt julegaver :-)

I gatene her er det pyntet til jul, i butikkvinduene er juletrrne satt opp, og enkelte restauranter har begynt spille julemusikk. Det er jo koselig, men julen kom litt plutselig. Men for all del, adventstiden begynner neste sndag, s det er vel ikke s tidlig likevel.

Soloppgang i Stavanger.

Hst mter vinter.

Jul i gatene.

P ettermiddagen igr hadde jeg en avtale med de p agape, og endte opp med bli der i 2(!) timer. Fikk hre spennende historier om hvordan alt startet, og hvordan det var jobbe der. Som de sa: Verdens BESTE jobb! Jeg fikk se utvalget de hadde av kjoler, bde brudekjoler og festkjoler. Detaljene var imponerende, srlig fordi mye av det er hndsydd. Jeg har dessverre ingen bilder herfra, hadde nok med bare vre der. *Hyyyyl* sitter igjen med minner!!! ♥ Kan ikke fortelle alt herfra, men det var et positivt mte. VELDIG gy!P kvelden var vi hos Marius og Birgitte, hvor vi spiste middag og ellers bare satt og pratet. Etterhvert som klokken gikk bestemte vi oss for g p kino hvor vi s "The Hunger Games". S bra film at alle klarte holde seg vken, enda vi var kjempetrtt p forhnd. Hva dagen idag bringer vet vi ikke. Forelpig har vi inntatt deilig hotellfrokost og ellers bare slappet av.

Ha en fin lrdag alle sammen♥

Reisefeber

N om dagene nr det er snn skikkelig hstvr kan jeg ikke annet enn sitte glede meg til alt det fine vi har i vente tiden fremover. Frste punkt p planen er en helgetur til Stavanger. h som jeg gleder meg! Hotell er alltid like kjekt. Jeg elsker spesielt hotellfrokost og det gjre noe litt utenom det hverdagslige. Vi har funnet et stilig hotell midt i sentrum, og vi regner med at det kan komme godt med. Selv har jeg en avtale med en dame p "Agape" (ja, brudekjolebutikken til Kathrine Srland). Og nei, ikke for kjpebrudekjole. Jeg skal mte en som jobber der, og som har masse hun nsker fortelle meg og vise meg. Kanskje kan det bringe en spennende fremtid...? Det ser ut som det er gangavstand fra hotellet til butikken. Vi skal ogs beske Marius og Birgitte som bor der. Gleder meg til se hvordan de har det, og generelt bare til mte dem igjen. Det er alltid like koselig♥

Jeg skal tidlig opp imorgen, s jeg tenkte prve og komme meg i seng litt tidligere enn de siste dagene. Men aller frst trenger denne magen litt kveldsmat. Tenk det da dere, nr det nye fine kjkkenet er p plass. DA blir det gy lage mat da. Jeg ser for meg at jeg kommer til danse rundt p kjkkenet mens jeg synger av full hals og lager supergod mat *gledermeg*

WOW for en helg!

Jammen har vi ftt gjort mye denne helgen. Hele fredags ettermiddag gikk med p IKEA, vi var faktisk ikke ferdig fr stengetid. Men n er kjkkenet bestilt og om bare noen uker er det her. Krysser alt jeg har for at vi har kommet i orden fr jul. Vi har endt opp med dette kjkkenet som er utstilt p bildet under. Et noks moderne kjkken, men vi fler det passer midt i blinken for leiligheten vr.

Tidlig tidlig igr morges var jeg p flyplassen med min kjre sster som n har reist over dammen for beske mamma og pappa. Heldigvis fikk jeg sove igjen i noen timer da jeg kjrte hjem til Christian. For vre en lrdag s regner jeg nemlig klokken 05.00 som natt, alts alt for tidlig st opp.

Men jeg og Christian skal ogs ut reise snart :) Om ikke lenge drar vi til Stavanger hvor jeg skal p et mte, men hvor vi ogs skal beske et vennepar. Det blir s koselig. I tillegg har vi n bestilt reise til vren. Det blir selvflgelig en tur over dammen p oss ogs. Reiser faktisk p bursdagen min ( som jeg gleder meg til bruke hele bursdagen p et fly...)

Idag har vi hatt sol har i Bergen, men ogs veldig kaldt. Det merket vi godt da vi var p Smrsfjellet idag. Til tider klamret jeg meg til Christian for ikke skli p isen som l p alle steiner og pinner.

En liten pause med sjokolade :)

Ellers har jeg blitt rimelig forkjlet igjen, noe jeg er lei av. Dette er 3. gang p snn ca 1,5 mneder at det skjer. Har mistet tellingen p hvor mange nys jeg har kommet med idag, eller i timen for den sags skyld. Tett i nesen og alt som hrer med *jippi*....

Til slutt: GRATULERER MED FARSDAGEN PAPPA!

Forresten, her er skinnbuksen min som jeg kjpte tidligere i hst. M si jeg elsker den, men det har aldri kommet noe outfit post med den. Det kommer nok, men n fr dere nye dere med dette bildet i drlig kvalitet (snn Mrta! Ser du, jeg bruker den. Ofte!)

En smak av himmelen

Kvelden igr var herlig! Lys som lukter romantisk og sjokoladefondue som smaker himmelsk slr aldri feil. Jordbr med sjokolade er og blir en av favorittene mine♥ En romantisk mandag for to er en bra mandag!

Min mandag er ROSA ikke bl!

Ny uke = Nye muligheter.

Denne dagen har bare rast avgrde. Sto opp - jobbet - lagde/spiste middag - trente - og n sitter jeg her. Svisj! Der var den dagen gtt. Men den er jo ikke helt over enn, jeg har et par timer igjen kose meg p. Nr min bedre halvdel kommer hjem om en liten halvtime str stearinlys og sjokoladefondue med jordbr for tur *vann-i-munnen* Naaaam!!! Ja jeg vet at sjokolade ikke er "mandagsmat", men jeg fikk liksom aldri tid til spise det i helgen, s da starter vi like gjerne denne uken med litt kos. Sitter ser p "Kakekrigen" n, som om det hjelper p sukkersuget *haha* Jeg fr s lyst bake alt mulig rart nr jeg ser det. Noen andre som ser p det?

Hper dere har en like fin mandag ♥

Statement

Det finne n stil og s holde seg til den (og bare den) er ikke helt min greie. Jeg liker s mange forskjellige stiler at jeg tar det litt snn fra dag til dag. I hodet mitt er det karneval, bursdag, sommer og vinter p en gang. For uttrykke dette gjennom klrne m jeg av og til plukke litt fra en stil og litt fra en annen stil, for s sette det sammen til ett antrekk. Hvorfor ikke bruke et langt plis skjrt sammen med et stort skinnende smykke som roper "se p meg, se p meg", og s bare dempe hele denne "fin og fjong" looken med en strikkelue? Det blir litt som putte mange forskjellige ting i en godtepose, og ikke bare mange av en og samme ting. Ja takk begge deler sier bare jeg :)

Smykke fra Glitter og lue fra "You skateboard"