august 2015

TURBAN I TRINCOMALEE

Etter Arugam Bay reiste vi videre til Trincomalee. Dette er en by som ligger ganske langt nordøst i Sri Lanka. I 2004 ble byen hardt rammen at tsunamien, og dette kunne vi se spor etter den dag i d...

Let's celebrate

God kveld!De siste dagene har jeg vært helt oppslukt i feriefilmen vår, og i går var den endelig klar til fremvisning. Vi hadde svigerfamilien her i går kveld, og fikk gode tilbakemeldinger på film...

A SURFER´S PARADISE

Arugam Bay, en liten by med én minibank, var neste stopp. Sjåføren vår kjørte oss hit, men så fortsatte vi eventyret på egenhånd. På veien hit så vi aper i veien, men bilene bare tutet på dem som o...

(UNDER MY UMBR)ELLA ELLA ELLA...

Dette er et lite utdrag fra sangen til Rihanna, som noen på hotellet vårt i Ella sang en skikkelig fin acapella versjon av på terrassen mens de filmet seg selv. Det tok ikke så lang tid å forstå hv...

Studentfest

God kveld! Jammen går dagene fort for tiden. Plutselig var det kveld igjen og jeg har ikke rukket innom for å oppdatere videre på reiseruten vår i Sri Lanka.I går var vi ute på studentfest. Det beg...

OPP OG NED PÅ FJELLET MED MAT MIDT I MELLOM

Endelig en dag vi kunne sove lenge i og med at vi ikke hadde noe på programmet før klokken 10.30. Likevel våknet vi uthvilt litt for tidlig (kl. 06.00-06.30) som følge av en tidlig kveld dagen før....

WOLRD´S END - VOL II

Vekkerklokken ringte 04.30, og klokken 05.00 satt vi i bilen på vei til Horton Plains National Park. Ute var det fremdeles mørkt, og tåkenvar som en hvit vegg rundt oss. Det var umulig å se mer en ...

FRA KANDY TIL NUWARA ELIYA

Etter en veldig tidlig kveld våknet vi opp god og uthvilt, og det til tross for at natten var preget av hundebjeffing, fugler og tog rett utenfor vinduet. Det der med toget rett utenfor visste jeg ...

FRA COLOMBO TIL KANDY

Reisen fra Maldivene til Sri Lanka ble bedre enn forventet, da vi ble oppgradert til business class hos Emiratene. Hvorfor vet vi ikke. Jeg kunne fort ha vendt meg til å reise der ja. Vi snakker sø...

PALMESUS OG 50-ÅRSDAG

God morgen! Etter en fridag fra bloggen i går, er jeg tilbake igjen nå.I dag er det siste feriedag, og det siste innlegget fra vakre Maldivene kommer også nå. Jeg har klamret meg fast i denne øy...

JUNGLE ISLAND

De fleste ser for seghvite strender og krystallklart vann når de tenker på Maldivene. Og ja, sanden er helt hvit, og vannet er klarere enn man kan forestille seg, men øyen vi bodde på hadde en nyde...

SAVN

Det er ikke bare stranden jeg savner. Jeg savner også det å kunne gå ut uten å ta på sko, slenge en tynn skjorte eller kjole over bikinien, for så gå ut å spise en deilig lunsj. Jeg savner lukten a...

I MISS THE BEACH

Hei♥ Jeg har mye å gjøre for tiden, så det ble dessverre ingen nye feriebilder i går. Tiden løper rett og slett fra meg om dagene. Det positive er at da skal dere heller få dobbel dose i dag...

KOKOS-KOKOS-KOKOS

Denne dagen våknet vi opp til regn, men det lysnet ut på formiddagen. Etter noen timer på stranden med hver vår bok, tok vi turen bort i bassenget. Vi badet litt, men endte fort opp i bassengbaren....

CARIBBEAN WAVE

Noe av det kjekkeste jeg vet er å kunne gå i eget design. Dette skjørtet er en del av kolleksjonen "Caribbean Wave", som jeg både designet og produsertefor et par år siden. Alle plaggene hadde flor...

Sunset Beach

En kveld tok vi turen bort til "Sunset beach", og her fikk vi være med å mate stingrays (eller piggrokker). Jeg trodde det skulle være som med haimatingen, at vi bare så på, men her fikk vi mate se...

STRANDLOOK

For meg er strandliv et synonym med en naturlig look. Det vil si ingen sminke eller en frisyre som man har jobbet hardt med, bare 100% ekte vare. I sommer har de eneste morgenrutinene mine vært å s...

HVITT, MEN IKKE HVITHAI

Disse bildene får meg til å lengte så sykt tilbake til Maldivene. Det var nok den aller fineste dagen vi hadde, med masse sol hele dagen. På formiddagen vekslet vi mellom solsengen og havet, hvor v...

BEACH YOGA

Det er tanken som teller, er det ikke det de sier? Før vi reiste hadde jeg store planer om å starte dagene med en joggetur og avslutte med yoga på stranden. Helt sånn ble det ikke. Det ble vel kun ...

VÅRT FØRSTE MØTE MED MALDIVENE

Nå begynner bildebonanzaen jeg har lovet dere fra ferien. Først ut er Maldivene! Det er nesten litt tortur å se gjennom bildene derfra, for jeg savner det så utrolig mye. Gud så godt vi hadde det d...

HOME SWEET HOME

Etter en fantastisk ferie med mange nye opplevelser har vi nå kommet hjem igjen. Etter å ha reist i over 30 timer kom vi hjem i går kveld. For første gang gledet jeg meg faktisk til å komme hjem, o...