Bergen

En liten bytur p en fin sommerdag som denne er aldri feil. Bergen er den fineste byen nr det er sol. Jeg fant frem et par sko jeg helt hadde glemt at jeg hadde, satte meg p scooteren og "suste" til byn etterfulgt av storebror p motorsykkel.

Mobilblogg: Nye prosjekter

To nye prosjekter er p gang. Eller det har de vrt lenge, men bare i hodet.
Nr. 1: Jeg syr en liten prinsessekjole til jobben, som barna kan f bruke til utkledningsty.

Nr. 2: vi er i ferd med bygge kjkken :) N har vi gtt i timevis p ikea og tegnet og planlagt bde det ene og det andre. For en jobb...

Home, sweet candy bling home

En laaang reise er over, og en fin ferie ogs. Heldigvis er den lange reisen idag oversttt, men ingen fikk sove noe srlig s vi er veldig trtt. VIL.SOVE.N!!!!! Holder vi til kl 21 blir jeg stolt. Da har vi vrt vken i ca 30/31 timer. Man blir jo trtt nok av sove lite, men man blir ogs veldig trtt av reise.

For holde ynene oppe har jeg akkurat lakket neglene med denne nye neglelakken. Litt rosa bling ♥ Blir ikke bedre.

Houston we have a problem...

Det er siste dag og vi vil ikke dra. Vi er ikke klar enn. Bare gi oss et par dager til... Sol, varme og late dager uten konkrete planer er litt mer fristende enn kalde, vte dager med alt for mye gjre. Men n har det seg snn at vi blir hentet av taxi om noen timer, og da starter hjemreisen. Imorgen tidlig skal vi lande i Bergen, og da begynner hverdagen p ordentlig.

Her er noen bilder fra den siste dagen i bassenget igr. VIL BADE MER!

The American Way

Kjeks p 1, 2, 3! Ferdig deig i ferdig oppmerkede stykker som bare skal deles fra hverandre. Deretter rett i ovnen, og s er det bare vente i ca 15 minutter.

Det blir ikke enklere enn dette. Og det beste av alt: de er kjempe gode. Sikkert ikke s sunn, men NAMNAM!!!

Mexicogolfen: Bubba Gump

S ble det en fin dag igr likevel. Vret s ut til delegge dagen vr, men vi hadde flaks. Regnet gikk fra st til vest, og vi var akkurat utenfor, s vi kunne se at regnskyene gikk forbi oss p innsiden. Jeg og Christian var alts ved Mexicogolfen igr, mens de andre var p NASA (romfartsmuseum). Vi gikk langs stranden i en time fr vi kom bort til piren (som l lenger vekke enn antatt). Men det var en koselig tur. Vannet her var minimum 35C, og det var p det dype. Jeg har aldri fr opplevd s varmt vann i havet. Til tider kjentes det ut som om det kunne vre rett over kroppstemperatur, ca 38C.

Ispause :D Hva er vel ferie uten is?!

Ny favorittdrikk! ROSA ♥Og ja, som dere ser s m amerikanere putte kalorier veldig synelig p alt mulig man putter i seg.

Bare snn fr vi fortsetter; Har dere sett Forrest Gump? Hvis ikke vil dere nok ikke skjnne alle bildene nedenfor. Og snn btw, vi hadde den kleineste kelneren EVER! Jeg ville bare lpe der i fra da vi var ferdig (etter ha betalt selvflgelig).

Her er bilder fra barneomrdet ved bassenget som jeg har lovet dere.

Regnbue. Som dere ser s er dette en "drlig" dag i Houston. Et par drper regn fra bl himmel...

Gy for store og sm i eget design. Hjemmelaget monokini :)

Mobilblogg: Lat kveld

Etter en lang dag i solen ved mexicogolfen tar vi en rolig kveld. N har jeg akkurat kommet ut av dusjen etter ha vrt kveldsbadet i bassenget til solen gikk ned og mnen kom opp. N blir det frukt og "Pretty little liars" p sengen. Viser flere bilder imorgen. God natt.

New in

Endelig har jeg kjpt med disse kule, strikkede Ugg skoene. Jeg har hatt lyst p dem i 3,5 r, og n er de endelig mine!♥ Det ble ogs nytt underty fra Victorias Secret igr. Og siden jeg handlet for mer enn et visst belp fikk jeg med et headset. Elsker f gaver fordi man kjper noe :)

Fit for FERIE

N har jeg og min kjre akkurat kommet tilbake fra en deilig treningskt p treningssenteret her. Det var jammen godt bevege seg skikkelig igjen. Det ble frst litt kondisjon, deretter styrke.

Hoppende glad for trene igjen :)

Igr var den frste skikkelige dagen vr her, og Christian er kanskje den som har gledet seg mest til komme hit. Ikke p grunn av sol og varme, men han visste at det l en pakke og ventet. Han var den frste av oss som benyttet seg av billigere nettshopping dersom ting blir sendt hjem til mamma og pappa. S igr da vi vknet var det rett bort hente pakken han har ftt. Og gjett hva det var.....

SKO! Blir ikke bedre enn det spr du meg♥

Ett av fire nye par.

Ellers gikk dagen igr med til vaske klr. Vaskemaskinen gikk i hele gr, for alle hadde mye som skulle vaskes etter to uker p reis. Vi rakk ogs en liten tur i bassenget. Det er s fint bassengomrde, ser ut som et 5 stjerners hotell. Vi skal bort igjen der om ikke s veldig lenge. Jippiiii :-) Skal vise dere litt flere bilder fra bassengomrdet seinere. Favorittdelen min tror jeg faktisk er omrdet som er beregnet for de som er litt mindre, eller for oss lekne. Ha en fin dag/kveld.

A look back at LA

Lenge siden sist, men for vre helt rlig er det litt godt. Ettersom vi ikke har hatt internett p hotellet i Los Angeles har jeg med god samvittighet tatt meg bloggefri. Jeg nt ferien med blandt annet yatzi og kvalitetstid med de andre fr leggetid, isteden for timer med blogging. Men oppdatering skal dere f uansett, med masse bilder som bare er noen dager p etterskudd.

Det frste vi gjorde da vi kom tilbake til LA, som ogs var siste stoppested p vestkyst-rundturen, var ta tueren ttl Hollywood. Vi s skiltet p fjellet. (obligatorisk!)

Det obligatoriske turistbildet igjen

Vi gikk nedover "Walk of fame" (obligatorisk!)

Og vi tok turen innom Beverly Hills. Her kjrte vi rundt i det fineste nabolaget som finnes. Det er her kjendisene bor, og vi gjettet at de bodde i husene med hye hekker, overvkningskameraer og port med interkom utenfor. Bare vill gjetting...

Vi tok ogs en tur innom Warner Bros, nok et filmsett. Her spilles det inn mange filmer, serier og reklamer. For nevne noen: Big bang theory, Harry Potter, Batman, Two and a half man, Chuck...

Noen som kjenner seg igjen? Hvilken serie er denne kirken fra?

Samme serie som har denne skolen...

Ja: Pretty Little Liars! Og vet dere hva? De filmet like rundt hjrnet da vi var p settet. O.M.G!!!! Neida, s hysterisk er jeg ikke, men jeg liker serien s det var litt gy at de var der og spilte inn akkurat da vi var der ogs :-)

Og dette sofaen kjenner vel alle igjen. Selvflgelig: Friends!

Venice beach p kveldstid.

Mtte selvflgelig lufte Christian litt mer, s vi fant to kjente skate parker (blant annet en p Venice beach) hvor han fikk skatet litt ifra seg.

I natt kom vi tilbake til Houston, og noken gang m klokkene stilles. Denne gangen frem to timer, s n ligger vi bare syv timer etter dere. Her skal vi nyte sol og late dager i en uke fr virkeligheten er tilbake.

En kjapp en

Siden jeg ikke orker og bruke all verdens med tid p blogging akkurat n p kvelden, blir det bare en kjapp tur innom. N har vi akkurat kommet fra en italiensk restaurant her i Ventura, som serverte oss god mat selv om de hadde stengt, noe de ikke fortalte oss. Selv om det var god stemning fra personalet droppet vi desserten vi hadde gledet oss til. Vi ville jo ikke holde dem igjen selv om de sa det ikke var noe problem.

P turen idag s vi masse elefantsel p en strand, og vi var innom "Danmark". Solvang er en slags dansk del i USA, og her hadde de inspirert omgivelsene etter Danmark.

Imorgen gr turen tilbake til Los Angeles etter to en to ukers rundtur her p vestkysten.

Monterey is the place

Som jeg skrev i forrige innlegg s husket jeg ikke hvor vi skulle idag. Men det var Monterey det het, og her er vi n. Det var en kort kjretur fra San Francisco s vi kom tidlig frem. Det er s deilig ha hele ettermiddagen og hele kvelden her. Til vr overraskelse ble alle sammen oppgradert, uten at vi vet hvorfor. Men ingen klager p det! Etter forrige hotell syns vi at vi fortjener det. S n har alle rom med balkong og frokostbuffet er plutselig inkludert. Jippi :)

P turen idag stoppet vi p en strand, noe som var veldig s deilig. Ikke det at vi ikke har sett nok sand mens vi har vrt i rkenen, men her var det hav. Vtt men kaldt vann fra Stillehavet. Denne stranden lignet veldig p strendene i Danmark, med alle gresshaugene bak.

Vi spiste lunsj p Fishermans Wharf p en nydelig fiskerestaurant. Det smakte s godt med fisk, noe "ikke-amerikansk-mat".

Tffen 1 og tffen 2

I skrivende stund sitter jeg og ser p "Say YES to the dress". Jeg elsker alt som har med bryllup (srlig brudekjoler) gjre! ♥

Pier 7

N har min kjre ftt skate ut rastlsheten etter en ferie med lite tid til skating. Eller har han? Han fikk et kick igr, s n vil han skate mer. Da er det bare en ting gjre: lufte han og brettet ved hver anledning som byr seg.

Vi fikk ogs tatt trikken igr kveld, fr vi endte opp med takeaway pizza p sengen p hotellet. N gr turen videre langs kysten. Men for vre helt rlig s husker jeg ikke helt hvor vi skal, bare at det er ca 20 mil. Dette blir spennende. Hvis vi har internett p neste hotell skal dere f vite det :)

San Francisco dag 2

Nok en dag med mye aktiviteter, og skikkelig turist atraksjoner. Vi startet med se de kjente husene fra serien "Full house" ogs kjent som "Under samme tak".

Deretter tok vi turet til California Academy of sciences. Her gikk vi innimellom flaksende sommerfugler, fargerike smfugler, papegyer og til vr forskrekkelse; store edderkopper! Syns de skulle varslet om det fr man gikk inn. Vi lrte litt om jordskjelv gjennom en film vi s, og vi s hvor sm menneskene var for 3,3 millioner r siden. Jammen har det skjedd mye opp gjennom historien.

Vi tok ogs en ekstra busstur for f et bedre glimt av Golden Gate Bridge, enn det vi har ftt fr. Det blir jo ikke mer "San Franciscoete" enn dette her.

N er planen for Christian og min sin del dra ut til pirene for skate. Det er visst noen kjente spots der som han vil teste. Da regner jeg med at vi to kommer til spise middag der ute ogs. Ha en fin dag/natt, what ever ;-)

En liten tur i fengsel

Nok en dag har gtt, og det har vi ogs. Bokstavlig talt, vi har gtt og gtt og gtt. Idag har vi nemlig vrt i fengsel. Vi har beskt Alcatraz, et fengsel som var i bruk til tidlig p 60-tallet.

"Bryt en regel og du havner i fengsel,

bryt fengselets regler, og du havner p Alcatraz"

Det s ikke bra ut der. Cellene var miniatyriske og holdt drlig eller ingen standard i det hele tatt. S kanskje burde jeg ikke klage s mye over hotellet vrt... Men vi har da i alle fall ikke gjort noe galt.

Alcatraz er en y som ligger i San Francisco Bay. Vi syns selve byen er kald med sine knappe 20C, men her var det enda kaldere. Vinden blste surt, og jeg hadde ikke pakket for en kald ferie. S n ikveld har jeg klart bryte shoppingsperren, og jeg har kjpt meg litt nytt. Der i blandt en strikkejakke fra Abercombie & Fitch som jeg trolig fr bruk for imorgen.

Her er et bildedryss fra dagen.

"Fengselskjole"

Luftegrden

Ut av dette hullet klarte en av fangene rmme. Siden ble han aldri sett. Dere har kanskje sett det i filmen "Escape from Alcatraz"?

Det var ikke bare grtt og trist der ute, det var ogs massevis av blomster og fugler.

Lunsjen tok vi p Hard Rock Caf p piren Fisherman`s Wharf. Koselig sted!

Helt p tampen av kvelden ble det som sagt litt shopping ogs, litt mer enn jeg hadde planlagt.

Herfra endte jeg opp med lpetightsen i svart og knallrosa (drlige farger p bildet), mens lpeskjrtet er satt p vent.