Retro i striper og solnedgang

Hvor fantastisk er det ikke kunne ligge p stranden til solen gr ned? Dagene blir s deilig nr man kan avslutte med saltvann i hret og sand mellom trne.

Jeg elsker at det er s varmt hele dgnet at vi kan g rundt i strandklr uansett hva klokken er. Vi trenger ikke ta p en ekstra jakke fordi det blser, litt vind er bare deilig. Vi trenger ikke g med tette og klamme sko, det er bedre g barbeint. Lag p lag med klr er byttet med minst mulig, og jeg elsker det!

Fr vi skal tilbake til hverdagen hjemme i Norge skal jeg nyte lettkledde dager, i dette utrolig behagelige, stripete settet jeg kjpte da vi kom hit. Jeg synes det er litt retro, og jeg digger det. Har nesten flyttet inn i det :-)

Polka dots & shopping

Hola fra Barcelona!

N har vi alts reist fra Gran Canaria, og befinner oss i Barcelona. Vi har vrt her i noen dager allerede, men har enda flere dager igjen. Da vi reiste fra late dager i solen var det godt vite at vi ikke skulle helt hjem, men at vi hadde en "ny" ferie i vente. Rolige frokoster p terrassen er byttet ut med frokoster p koselige restauranter i trange gater, late dager ved bassenge er byttet ut med mye ging, og minigolf eller kortspill p kvelden er byttet ut med Netflix p sengen. Det er i grunnen veldig kjekt alt sammen, og fint kunne kombinere alt i en og samme ferie.

Dette skjrtet var faktisk det frste jeg laget, og jeg husker enn hvordan jeg ba lreren min s pent jeg kunne om f lov til sy det for hnd. Jeg var nemlig livredd for symaskinen, haha. Heldigvis sa hun nei, og det er jeg jammen glad for. I ettertid har jeg jo laget s masse fint til bde meg selv og andre.

Det har blitt en del shopping de frste dagene, bde p han og henne. Begge to har kjpt flere inspirasjons-bker, men selvflgelig ogs litt klr. Best av alt er at vi fant en nydelig tredelt dress til Christian som er med i baggasjen hjem igjen. Han ble rlekker med den, og jeg kan nesten ikke vente til han skal bruke den om halvannen mned :-)

Ellers har vi vrt litt turister ogs, og blant annet sett Gaudi's Casa Mil. Vi kommer nok til gjre enda mer turist-ting de neste dagene, men det blir ogs litt soling p stranden, skating, og masse god mat. For noe av det beste med Barcelona er nemlig alle restaurantene, og muligheten for mye god mat.

Jeg har ftt deprimerende vte og gr Snaps fra folk i Bergen i dag, s her er det bare til nyte varme dager og suge til seg alle solstrlene. Jeg er virkelig ikke en "regn-jente", s jeg hper solen blir med oss hjem.

Skating i Las Palmas

Hei igjen dere. Her om dagen hev vi oss p en buss, med hvert vrt skateboard i armen, og turen gikk til Las Palmas. vre sammen med en skater innebrer at brettet er med p samtlige reiser, og denne gang har jeg med mitt brett ogs. Det er lenge siden jeg har brukt det, men n har jeg alts brstet stv av det, og begynt ve p noen av mine gamle kunster. Hper jeg fr litt skills fr vi reiser hjem igjen, haha:-)

En aktiv ferie

Et av mlene for denne ferien er f til noen treningskter, for ikke mtte "starte p nytt" nr vi kommer hjem. Enn s lenge gr det bra, og p morgenkvisten i dag fullfrte vi kt nummer fire siden vi kom ned her. Jeg er strlende fornyd med at Christian blir med meg ut s tidlig, og det helt frivillig :-) I dag kjrte vi trappelp til svetten silte nedover kroppen. Deretter smjogget vi til butikken og kjpte frokost. Fr vi spiste hev vi oss i bassenget her, og dermed kunne ikke denne sndagen startet bedre.

Tidligere denne uken dro vi til nabobyen for g opp til "korset". Det ble en veldig fin tur p ca. en times tid, kanskje litt mer. Da vi kom ned igjen var vi s stvete og fl, og de klrne og skoene som en gang var svart s plutselig gr ut. Det minnet meg om fjellturene vi gikk i Sri Lanka, da ble vi ogs veldig skitten.

Vi har busset forbi korset mange ganger, men jeg har aldri visst hvor fint det var p toppen. Fra veien ser det bare ut som et gr-brunt og trist lite fjell.

Taj Palace

God morgen kjre lesere. Her i Puerto Rico er det i alle fall nok en god morgen. Vi har akkurat spist en deilig frokost ute p altanen, samtidig har vi prvd gjemme oss for solen. Det tar ikke lang tid fr solstrlene brenner p huden, og det er noe jeg helst vil unng s tidlig p dagen. Det er fort gjort bli rosa istedenfor brun. N er planen smre solkrem, deretter setter vi trolig kursen mot Amadores. Selv om det er mye folk der liker jeg den stranden bedre enn den vi har nedenfor oss her. Amadores har mer fristende, turkis vann, og sanden blir ikke s brennende varm som det den blir her.

Bildene tok vi for et par dager siden, da vi skulle ut spise middag. Vi endte opp p en nydelig indisk restaurant som heter "Taj Palace".

Kinesisk

En av favorittrestaurantene vre, som vi m beske hver gang vi er her, er en kinesisk buffet restaurant. S mye god mat! Vi spiste oss nesten litt for mett der i gr, hehe :-) Selve lokalet er s som s, men maten og servitrene gjr at vi kommer tilbake gang p gang. Her kan voksne spise s mye mat og dessert de orker for bare 7,90 euro, og barn for 3,90. Det er ikke gale for s mye godt.

P slutten av mltidet fr voksne tilbud om litt kinesisk vin, for forvrig smaker hy(!), og de serveres i glass med 16 rs grense p. Haha! En morsom og udelikat overraskelse der alts.

Jeg skal ikke skryte p meg ha smakt p den blekkspruten, men min bedre halvdel sa at den var god.

Hallo fra Puerto Rico

Vi er tilbake i herlige Puerto Rico (Gran Canaria), og har med det startet sommerferien 2017. Vi har tre fantastiske uken foran oss, men skal ikke ha alle ukene her. I skrivende stund nyter vi frokosten ute p altanen. Dette er fjerde gang vi er her sammen, og vi er superhappy med f lne leiligheten her igjen. Det fles nesten litt som om vi har kommet hjem.

N skal vi snart slenge oss p solsengene. Ha en fin lrdag :-)