Las Palmas

Etter mange dager med steking i solen, bestemte vi oss for ta en dag "off" i gr. Vi tok bussen opp til Las Palmas, og var turister for en dag. Der hadde vi billetter til en snn "hop on, hop off" buss, og dermed fikk vi se store deler av byen. Med vind i hret, propper i rene og en litt irriterende norsk mannsstemme (typisk GPS-stemme), suste vi rundt i byen, og fikk med oss litt av historien til bde byen og yen. Jeg kan ikke si at jeg husker s veldig mye av det han sa, men noe sitter jeg igjen med.

Vi tok oss ogs tid til bde skating og litt shopping. Christian fant en kjent "spot", og da mtte han selvflgelig f lov til f ut litt energi der. Jeg synes uansett det er gy se p nr han skater, og han imponerer stadig med kule triks. Det er litt morsomt at fr jeg mtte ham, visste jeg s og si ikke hva skating var. Jeg tenkte at det var en plankebit med hjul, og fungerte mest som et framkomstmiddel (for litt hipster-aktige folk) *hehe*. S feil kan man ta. I dag vet jeg i alle fall litt bedre :-) Dette er en undervurdert sport, og jeg er glad den begynner ta seg opp.

Etter skating ute i solen var det godt avkjle seg i en butikk. Vi hadde tenkt oss inn p et kjpesenter, men da jeg s Zara mtte jeg bare inn der frst. For si det snn, da vi kom ut igjen derfra var begge to klar for tenke p hjemturen. En liten tur innom den butikken tok godt over en time, og jeg var innom prverommet diverse ganger. Men la meg si det snn, det var verdt tiden. Endelig fant jeg meg en ny skinnjakke, noe jeg har vrt p jakt etter i to r. Det beste av alt var at den slo seg inn til 60 % avslag, men egentlig var den bare p salg til 40 %. Wohooo! Penger spart :-)

I skrivende stund sitter jeg p altanen og ser ned p bassenget som roper p oss. Morgensolen begynner bli riktig s varm n, s det skal bli deilig slunke seg uti. Lokal tid er n time etter Norge, s fremdeles er det et par timer til solen er p det varmeste. Jeg kjenner at dette kommer til bli nok en varm, men deilig dag. Det er mulig vi tar oss en tur bort til Amadores etter lunsj, for det er s digg f sand mellom trne, og saltvann p kroppen.

Strandpromenaden til Amadores

Frste gang vi var her, for fire r siden, fant vi en fin "joggerute", fra Puerto Rico til Amadores. Denne ruten er passe lang, og vi bruker den fremdeles. Hittil i ferien har vi bare jogget den n gang, men to andre dager har vi gtt bort. Det er noen kilometer fra leiligheten her, og bort til Amadores. For de av dere som ikke har vrt her, s er Amadores (etter min mening) Gran Canarias fineste strand. Strandpromenaden som vi liker jogge, er bygget hyt oppe, p utsiden av fjellet, og med havet rett ned p den andre siden. Det bl havet gr over i turkis, og er krystallklart inn mot land. S fint! ♥

Langs denne veien er det mange benker, blomster og kaktuser. Hver gang vi har gtt der har vi ogs sett mange store firfisler. De er s ste! I dag var det en hel familie p tre som krysset veien rett foran oss, fr de gjemte seg inni buskene. Her er et par bilder fra strandpromenaden, da vi gikk der i gr. Vi har gtt der i dag ogs, men det var for nyte en deilig dag p stranden der, istedenfor den rett nedenfor oss.

N str min bedre halvdel p kjkkenet, i gang med middagslaging. Selv sitter jeg ute p altanen med et glass iskald sangria som han har servert meg. Jeg kjenner at det suser litt i topplokket n *hehe*, men litt mat hjelper nok p. Solen har akkurat gtt ned, og om noen minutter senker mrket seg. I kveld blir det filmkveld, og siden jeg har en s fantastisk god kjreste, skal han f velge filmen (ut av de tre vi har med, og ikke sett tidligere.)

Jeg har s vidt ftt med meg at det er lrdag i dag, s jeg vil nske dere en (litt forsinket) god helg :-)

#reise #ferie #sommer #kaktus

Som mor s datter

Endelig har vi ftt internett i leiligheten. Vi mtte til nabobyen for f fikset det, og der var vi fr bde soling og bading i dag.

N begynner nok en deilig dag g mot slutten, og i kveld lager vi mat her hjemme. Selv om det er kjekt  spise ute, kan vi ikke gjre det hver dag, da er jo litt av poenget med leilighet borte. Vi m nesten bruke kjkkenet til middagslaging av og til, og ikke bare til frokost og lunsj. Uansett er det litt deilig  kunne slappe av her hele kvelden, og nyte utsikten utover byen. Den er s fin nr det blir mrkt ute, for da tennes alle lysene p hoteller og leiligheter, samtidig som mnen titter frem rett over fjelltoppene foran oss.

Jeg tenkte jeg kunne dele noen bilder av antrekket mitt i gr. P vei ned til den kinesiske restauranten vi var p, kom vi over disse nydelige blomstene. Christian mobber meg ofte, for jeg blir mer og mer lik p mamma. Hun elsker blomster, naturens skjnnhet ♥ Akkurat som henne hender det stadig at jeg bare ha bilder av noen blomster vi gr forbi, og i gr bare mtte jeg ha antrekksbilder foran disse lilla blomstene. Jaja, mamma er ikke den den verste personen ligne p? Heller den beste :-)

#reise #ferie #blomster

Minigolf

En av de tingene jeg har gledet meg mest til med ferien er minigolf, *haha*. Til tross for at jeg ALLTID taper, koser jeg meg enormt. Det er flere forskjellige baner velge mellom her, men favoritten min er den vi var p i gr. Der er det laget s fint til med fontener og blomster rundt.

Ellers har vi det veldig bra her nede, med rundt 30c i skyggen. Da vi gikk ut for spise middag n (kl. 20) var temperaturen nede i 29, s det er fortsatt godt og varmt :-)

Vi har ikke internett i leiligheten enn, for butikken vi skulle kjpe det i er stengt tirsdager og onsdager. S typisk! Vi hper fikse det i morgen. Da blir det lettere med oppdateringer, og vi slipper dra ned til restaurantene i sentrum som serverer bde god mat og gratis wifi. Det hadde vrt fint skille de to :-)

Puerto Rico

N har vi ankommet reisemlet, Puerto Rico. Her er det knall sol og 28c i skyggen, s det var bare til f p seg lettere klr da vi kom til leiligheten. Denne plassen er like koselig som vi husket den, for snart fire r siden. N har vi ftt i oss middag, og prver venne oss til tanken p at vi har ferie. Vi skal ikke jobbe eller g p skole p noen uker, bare vre sammen med hverandre, og nyte sol og varme. Det blir koselig.

Jeg slenger med noen bilder av utsikten fra leiligheten, og reiseantrekket mitt. Jeg ser virkelig frem til spise frokost ute med denne utsikten i morgen :-)

This is the passenger speaking

Velkommen ombord p flight SK4697.

Endelig har vi begynt ferien vr. N har vi hatt nedtelling i mange uker, sett snaps og oppdateringer p facebook og instagram fra andre som er ute og reiser, men i dag er vi som dem. I skrivende stund sitter vi p flyet til Gran Canaria. Vi har sovet mellom to og tre timer i natt, for vi kom ikke i seng fr over ett, og s sto vi opp igjen klokken fire. Selv om vi egentlig er veldig trtt, s er vi s giret p ferie at det gr fint. Vi har duppet litt begge to, like etter at flyet tok av fra Oslo, men det er ikke lett sove skikkelig p et fly. Jeg regner med at vi kommer til stupe i seng ganske tidlig i kveld.

Som dere sikkert skjnner, har vi internett p flyet, og det er helt fantastisk! Tiden gr jo kjempefort nr vi kan veksle mellom lese, oppdatere oss p sosiale medier, og se p netflix. N har vi allerede passert fastland, og laaangt der nede ser jeg bare bltt i bltt. Vi er over havet, og jeg tipper vi har Afrika p vr venstre side n. Om en dry time skal vi lande, og da forventer vi at varmen slr i mot oss. Gleder meg!

Vi skal prve ordne oss internett i leiligheten, s ikke se vekk i fra noen oppdateringer fra varmen :-)

GOD SOMMER DERE❤

Yellow sunset

Jeg vet ikke hvilken dag det er mer, og det er typisk meg i ferier. I dag var jeg overbevist om det var sndag da vi vknet, og kunne ikke forst hvorfor vi hadde vekkerklokke p. Men s gikk det opp for meg at det er (taco)fredag. Haha, dagens middagsplaner var det som fikk meg inn i hverdagen igjen. Ettersom vrmeldingen ikke stemmer i det hele tatt, har jeg sluttet flge med p den, og dermed er det enda lettere miste oversikt over hvilken dag det er. Det blir "stabilt ustabilt" leste jeg i en artikkel i gr. Jeg har ventet p solen siden onsdag, men den er litt sjenert for tiden. Hvem skulle tro at solen kom frem i gr likevel? Den var bak en gr, skydekket himmel hele dagen, men solnedgang fikk vi jammen meg. Vi hadde ca. ti minutter med sol i gr, og de ble brukt p knipse noen bilder grsdagens antrekk.

Den gule vesken min sto i stil til den gule solnedgangen. Skoene luftet jeg for aller frste gang i gr, og jeg synes de ble ddskul til en slitt jeans. Hadde egentlig tenkt at "jomfruturen" med dem skulle vre til en fin kjole, men den anledningen gadd jeg ikke vente p. Det fr heller bli neste gang.

En annen som kom frem i solnedgangen var Solpus. Han lever opp til navnet :-) Vi passer ham i disse dagene fr vi reiser, men det er ikke barebare. I og med at dette er en "utekatt" s er det ikke alltid lett finne ham. Vi kan vre borte lenge om gangen p grunn av jobb, og da setter vi ut mat til ham p faste steder, s kan han spise om han blir sulten. Problemet er de hersens mkene og krkene. De sloss om kattematen, og da jeg kom hjem tidligere i dag spiste de opp de siste bitene. Jeg tror jeg s katten lenger opp i gaten, men jeg vet ikke om han hadde spist. Jeg er redd fuglene hadde skremt ham bort, og spist all maten hans. Det er rene fuglefesten rundt matfatet. Det er mulig vi m ut i kveld holde vakt mens han spiser, s ikke krkene erter og jager ham bort. For si det snn, det har vi gjort fr...

Endelig er den her

Det er ikke hver dag man fr levert en pakke som ikke gr gjennom dren, men det fikk vi i dag. N har vi ventet i et halvt r, og endelig er den her. En kveld i januar la vi inn en bestilling p en "corona stol" hos VOGA, og den skulle vre hos oss innen tte til tolv uker. En ting er i alle fall sikkert, det har gtt langt mer enn tolv uker n. Vi skulle egentlig f den til pske, men p grunn av forsinkelser i produksjonen ble det ikke helt snn. Siden den gang har vi vrt i dialog med produsenten. Det har vrt perioder hvor vi begynte tvile p om denne stolen, som vi betale samtidig som vi bestilte den, ville dukke opp i det hele tatt. Likevel har vi hatt troen, ettersom vi kjenner andre som har bestilt fra denne nettsiden fr, og vi hadde rett. Endelig er denne stolen blitt en del av stuen vr. Nr vi flytter er det denne vi skal bygge resten av stuen rundt, og den er derfor med p avgjre blant annet hvilken sofa vi skal ha. Jeg er sikker p at den nye leiligheten kommer til kle denne stolen, noe vr nvrende leilighet ogs gjr.

Jeg klarte slite stolen inn aleine, til tross for at den egentlig er for brei til g gjennom dren. Det er utrolig hva man fr til hvis man vil. N er den innviet, og har bevist at den duger veldig bra som lesekrok stol. Jeg er sikker p at den er minst like god strikke i ogs :-)

Vi ryddet plass til den for lenge siden, og jeg m si den gjr seg veldig bra. Puten har mamma strikket til oss, etter et nske fra meg. Jeg har hele tiden tenkt at den skal bo i stolen, og kunne ikke vrt mer fornyd med den avgjrelsen. En designer stol fortjener en unik pute. Materialet vi valgte p stolen er lysegr kashmir, og det passer perfekt sammen med den hvite puten. I love it ♥

Ingen av oss hadde sittet i stolen da vi bestilte den, men hadde sett den i et interir program p tv. Det var frst i april, da vi var i Kbenhavn, at vi fikk prvesittet den. Som dere ser er ryggen litt bakover lent, men for oss unge spreke mennesker gr dette bra. Jeg vet ikke om jeg vil anbefale noen av besteforeldrene vre sette seg i den, for da er det mulig de ikke kommer seg opp igjen *haha*. Nei, det hadde nok gtt fint det ogs, men den passer best for dem som ikke liker sitte rett opp og ned. Jeg for eksempel liker sitte snn som Buddha, med beina opp i stolen. De ovale ryggputene som buer fremover funker litt som armlener, og derfor har jeg allerede funnet ut at det er digg sitte sidelengs ogs.

Stolen rakk akkurat komme fr vi reiser p ferie. N kan vi endelig puste ut, etter mange mneder med undring. Bedre seint enn aldri er det noe som heter, og det er helt sant. Som kompensasjon for forsinkelsene har vi ftt et gavekort som kan brukes i nettbutikken. Vi har ikke bestemt hva vi skal bruke det p, men det er i alle fall fint at de kommer med et slags plaster p sret.

#interior #design

Work in progress

Det synes ikke s godt fra utsiden, men det er virkelig fremgang p leilighetsfronten for tiden. N har vi ftt dato for diverse befaringer, og allerede noen dager etter vi kommer hjem fra sommerferie skal vi f komme inn i den for frste gang. Leiligheten er ikke ferdig da, men vi fr muligheten til se, og til ta ml. Da kan vi kanskje begynne kjpe inn noen nye mbler ogs. Vi vet at per i dag er parketten lagt, og kjkkenet er kommet. Dette har vi ftt se bilde av. Det vil si; parketten var tildekket og kjkkenmodulene var ikke montert, men det er utrolig gy se fremgang likevel.

Det er bare noen f mneder igjen, og s flytter vi inn i en splitter ny leilighet, som vi eier. Det er litt sykt tenke p. Jeg bare hper at innflyttingen ikke krasjer med eksamen og skolearbeid. Det vil delegge litt av gleden...

Et hint av sommer

Nr jeg ser bilder fra andre norske byer, kan jeg ikke forst at vi befinner oss i samme land. Her i Bergen er det grtt og vtt for tiden, og det kunne like gjerne vrt pskeferie som sommerferie. Temperaturene er omtrent de samme. Jeg er redd sommervret vi hadde i mnedsskiftet mai-juni var det vi skulle f av sommer i r. Heldigvis reiser vi snart p ferie, og da er vi garantert sol og sommer. Puerto Rico har bde i juli og august en gjennomsnitt nedbrsmengde p 0 mm, s det hres jo lovende ut.

I gr utnyttet vi kvelden s godt vi kunne. Etter jobb var det oppholdsvr og noen glimt av sol. Dette mtte selvflgelig utnyttes, og derfor inviterte vi familien til Christian p grilling. Et hint av sommer fortjener en sommeraktivitet. Maten ble selvflgelig spist utendrs, og med litt varme klr gikk det helt fint. Likevel ble utendrs grillkveld til innendrs filmkveld s fort maten hadde landet i magen.

Fordelen med bo s tett som det vi gjr, er at da kan vi dele p lage maten. Vi laget sjmat og noe tilbehr, mens de laget kjtt og noe annet tilbehr. P denne mten fikk alle noe de likte, og tilsammen fikk vi en hel grill buff ♥

Strmpebukse + ullgenser = sommer i Bergen ;-)

I dag er "pskevret" (selvflgelig bergensk pskevr, da vi ikke har sn i psken) tilbake, og jeg har levd opp til det med pledd, bok og sjokolade. Jeg hper p mer sol og sommer i dagene som kommer, men kan nesten ikke vente med pakke kofferten min. Jeg tenker skrive pakkeliste i morgen, og den skal skrives ut i fra SOL og varme. Gjett om jeg er klar for ferie!

Ettrsdag i nytt skjrt

Fire timer fr Alices frste bursdagsfeiring hev jeg meg rundt og laget et nytt skjrt. Jeg begynte p det i mars, men ble ikke fornyd, og startet derfor p nytt i gr. Utrolig, men det ble faktisk s pass ferdig at jeg kunne bruke det da vi feiret henne i gr. Det er bare et par smting som m fikses, men ikke noe som andre ser.

Feiringen i gr gikk kjempebra, og jubilanten var i kjempehumr. N pleier hun vre i veldig godt humr nr vi mter henne, men i gr var det litt ekstra. Kanskje hun skjnte at det var henne vi feiret..? Det ble bde taco, kaker, sang og gaver. I tillegg fikk alle sammen bursdagshater, og da var stemningen satt.

N er jeg straks p vei til jobb, og m vre rlig si at jeg ikke akkurat ser frem til det. I lpet av de siste dagene har jeg ftt meg en skikkelig forkjlelse, og  vknet i natt og var redd det var halsbetennelse p gang. Heldigvis er ikke halsen vond n, men hele hode fles tett og flt. Egentlig skulle jeg hatt fri i dag, men har sagt ja til en ekstravakt. M si jeg angrer litt p det n. P dager som dette er jeg glad jeg er jente, og kan sminke p meg et friskt og opplagt ansikt selv om jeg p ingen mte fler meg snn. Jaja, det er fredag, og jeg gjr som jeg alltid gjr nr det er jobbe helg; litt ekstra pynt setter helgestemningen. Mtte kvelden bringe hyggelige kunder, for jeg er ikke i form til hndtere de sure og vanskelige kundene i dag.

Jeg prver tenke positivt likevel. Det er en kort vakt, og ekstra penger inn :-) Nr jeg er ferdig str middag hos svigers p menyen, og det er jo alltid koselig. God helg ♥

Innkjp til ferien

Du vet det yeblikket du ser noe, og bare M ha det? I gr fant jeg drmmehatten! Jeg kjpte den uten blunke, jeg bare MTTE ha den. 24 timer senere er jeg fortsatt helt forelsket i den. Det frste jeg gjorde da jeg vknet i dag var ta den p. Hatt + pysj = ekstremt sexy *haha* :-) Dette var ikke et s spontant kjp som det kanskje hres ut som, for jeg har vrt p utkikk etter den perfekte hatten lenge, men har liksom ikke funnet den rette. Enten er det feil farge, strrelse eller fasong. Det er rart det der med at dersom man slutter lete da finner man det perfekte hva-enn-det-mtte-vre. I gr morges bestemte jeg meg for slutte lete etter en hatt, og heller kjpe en nr vi er p ferie. Et par timer senere (da det var to minutter igjen av lunsjpausen min, og jeg var p vei tilbake fra do) s jeg vidunderet. Hatten jeg har sett for meg hang rett foran meg. Alt klaffet: fargen, strrelsen og fasongen. Jeg har aldri i mitt liv vrt s rask i en avgjrelse, men den hatten mtte bli min. Ikke snakk om at jeg ventet ett minutt med kjpe den, tenk om den ble utsolgt.

Reiseantrekket mitt, som er en splitter ny maxikjole, passer helt perfekt sammen med hatten, og er prikken over i-en. Den gjr reiseantrekket helt komplett. N vet jeg ikke hva jeg gleder meg mest til, sette meg p flyet srover, eller g med det nye antrekket mitt? Hmmm...

En annen ting jeg har kjpt er denne kjempefine fargeleggingsboken. Absolutt alle tegningene er s fin, og jeg har lyst til fargelegge alle p en gang. Planen er ha den med p flyet, for sl i hjel noen timer, men jeg har tjuvstartet litt allerede. Boken heter "Peace and calm colouring", og du fr kjpt den i butikken vr, (Accessorize lagunen).

N kan ferien snaaaart komme, men jeg har et par ting til p innkjpslisten min.

#reise #reisefeber #shopping #hatt

This time last year

N er det ett r siden noen av fjorrets beste sommerminner ble til. Akkurat som i helgen startet vi sommeren med et kjempegrillparty. I motsetning til i r var overgangen mellom juni og jule full av solskinn og varme, og det ble rett og slett skikkelig sommer med bare ben og lukten av solkrem. Helt i begynnelsen av juli padlet vi i kano, og det er et sommerminne som har klistret seg fast. Vi har planer om f det til i r ogs, men enn s lenge er ikke vret p vr side, og det sprs om det m bli i august i r.

En ferieklar jente :-)

Det var ogs p denne tiden i fjor at vi pakket sekkene vre med alt i fra myggmiddel og dopapir, til bikini og dykkermaske. Tre fly, en buss- og bttur senere var vi kommet til paradis.

Maldivene er og forblir mitt favoritt reiseml, og jeg har s lyst reise tilbake. Men som jeg har sagt fr, det blir i alle fall ikke i r? Sol og varme skal vi f likevel, og om to uker er palmebris og (litt for) varme netter et faktum. Tenk det da! Det er like lenge til som det er siden jeg fjernet visdomstannen min. Tiden gr s fort, og det er snart p tide pakke *hehe*.

Hva er deres planer for sommerferien?

Siden sist

Man skulle tro at sommerferie betyr late dager og masse tid, men helt snn er det ikke, i alle fall ikke enn. Skoleferien er i gang, men jobbingen har jeg ikke ferie fra enn, tvert i mot. Den siste uken har jeg jobbet bde i barnehagen og p Accessorize, og fritid har det vrt lite av. Bloggen gjenspeiler ofte hverdagene mine, s er det travle tider blir det drlig med oppdateringer. Heldigvis fant jeg en pen luke n, og den tenkte jeg bruke til en liten oppdatering p hva som har skjedd den siste uken.

Etter nok et tannlegebesk denne uken skulle man tro at alt var bra etter operasjonen, men det har gtt litt opp og ned. Etter en uke med supper, grt og yoghurt kan jeg endelig spise skikkelig mat igjen. Det var ikke helt uproblematisk i starten, men n kjennes det ut som det begynner komme seg. Likevel er jeg redd jeg m enda en tur innom mannen med munnbind og skumle redskap, fordi jeg har en mistanke om at han ikke gjorde jobben sin skikkelig forrige uke. Kjedelig...

N har jeg ogs ftt lov til  trene igjen, etter en uke uten. Ukens frste kt hadde jeg p onsdag, men det var en slapp kt. Jeg fikk ikke trent skikkelig p grunn av smerter i hullet hvor visdomstannen min sto n uke tidligere. Heldigvis har de to andre ktene denne uken gtt s og si smertefritt, og n er jeg  virkelig p vei tilbake. Det er s godt kunne svette litt igjen.

"Solbrille-banden"​
Ssteren til Christian og niesen vr er ogs i byen for tiden, og den lille fritiden vi har hatt har vi mer enn gjerne brukt sammen med dem. Det er helt utrolig tenke p at det nesten er ett r siden hun kom til verden. Tenk det; for ett r siden l det lille nurket sammenkrllet i armene mine for frste gang, og i dag har jeg hold hnden hennes mens hun har gtt p to bein. Det er utrolig hvor fort tiden flyr, og kjempegy se henne vokse fra vre baby til bli en selvstendig liten jente ♥

I gr var vi p familiegrilling, og koste oss med god mat og godt selskap. At det regnet ute gjorde ingenting da vi var ca. 30 stykker som satt bde trt og varmt inne i et partytelt med varmelampe. Sommer i Bergen alts! *haha*

N ser jeg frem til en ny uke, og et nytt skrapelodd i "nedtellingskalenderen" vr i morgen. Det er ikke lenge til vi reiser n, og denne ventetiden har blitt S mye gyere med nedtellingen. For de som lurer; ja, vi har vunnet p noen av loddene :-) Fremdeles har vi 15 muligheter til bli millionr. Men rik eller ikke, om drye to uker er tiden kommet for late, varme dager, og snart er det lov begynne pakke kofferten. Gleder meg!

Dette ble et ganske rotete innlegg, veldig "oppsummering" av uken. Jeg har store planer om komme sterkere tilbake neste uke, men vi fr se om planer blir til virkelighet. Krysser fingrene for det.