Skateboarding

Det ble nok en sein kveld i gr med god mat og spill, "kortskalle" og "maxy yatzi." Det var visst ikke helt min dag igr i og med at jeg tapte i begge. Men jeg liker bedre se det p denne mten: tapte 1.plassen, men VANT 3.plassen :) Noen m jo vinne den ogs, og i gr ble det meg... Denne seine kvelden i gr frte til at det ble en sein morgen ogs. Vi sov helt til vi vknet av en brummende lyd utenfor, alle telefoner og meldinger som hadde tikken inn den siste tiden hadde gtt stille forbi. Da vi endelig fikk opp de alt for trtte ynene vre sto det en gigantisk lastebil i hagen akkurat som bestilt. P lasteplanet hadde den med seg skaterampen som Christian har ventet lenge p. Bedre seint enn aldri! N har vi alle testet den, og jeg gjr stadig fremskritt. Det er sm skritt, men de gr i alle fall fremover. GY GY GY!!!!

Ny uke nye muligheter

Har vrt litt stille fra denne kanten de siste dagene, men jeg har vrt opptatt med gjre ingenting. Bor hos Christian for tiden s jeg er litt ute av "rutine" hvis man kan si det snn. Siste nytt er at vi to reiser til Trondheim p torsdag, for delta i NM i skateing. Ikke at JEG skal delta.... Eller, jeg hadde nok sikret meg en plass innen topp 5 i Norge (i min klasse) i og med at det ikke er s mange som stiller i den. Det hadde vrt kult det. Christian mener at jeg m delta :-/ Haha!!! Jeg har faktisk blitt ganske mye bedre denne uken nr det gjelder skateskillsene mine. N klarer jeg g av og p brettet, "kjre" rett frem + svinge, kjre opp OG ned minimale bakker. OK, dette kunne visst bare g en vei...

Nr vi kommer hjem igjen etter helgens begivenhet drar vi nesten direkte til Gran Canaria. Vi har mindre enn 24 timer p "ompakke" koffertene til litt mer sommerlige ting. Og s har vi drye to uker hvor vi bare skal kose oss i varmen. HERLIG :-D

Skjnnhet kommer fra innsiden

Nei, det er ikke skikkelig sommer nr det btter ned ute og er like kaldt som en oktoberkveld. Kalenderen sier sommer, men jeg fler jeg er litt mer fornuftig enn et lite skjema med datoer som prver innbille folk at det er sommer. Tull og tys! Den skjnne, deilige sommeren vi alle vil ha har glemt ta turen innom Bergen i r. Bde Mrta og jeg at lyst p boller, kakao og stearinlys idag nr det er "hst". Pledd og film hadde heller ikke vrt helt feil.

Jaja, det er godt at jeg om under 2 uker er p vei srover igjen, ned til varmen. Jeg gleder meg snn!!! :D

Har litt lite gjre idag, og frister ikke finne p noe heller nr vret er s teit. S derfor... Hva skulle jeg gjort uten min ste lille macbook air?

Rosa namnam

Smoothie til frokost og smoothie til lunsj, det kaller jeg ferie det :)

Dagens treningskt var unnagjort fr 12, noe som alltid er like deilig. I kveld blir det middag og kino med min kjre♥ Som sagt; det er alt dette jeg kaller FERIE! Og det er s vanvittig deilig g rundt egentlig gjre ingenting. Shopping ene dagen, trening og god mat andre dagen, seine kvelder og venner. Kan man nske seg mer (bortsett fra sol og varme da...)? M si jeg er strlendefornyd med ferietilvrelsen, og nyter hvert sekund.

*Et stykk veldig glad jemte*

Se forresten hva som har skjedd med meg i sommer! Jeg har ftt massevis av fregner.... Jaja, som mamma alltid sier:"Et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner".

Ha en fortreffelig ettermiddag folkens :)

Polkadott

*Myse i det sterke lyset*

Kjole og ballerinasko (over) + shorts, skjrt og rosa passcover (under) fra H&M. Har hatt en liten shoppingrunde idag, overbevist om at jeg helt sikkert trenger nye klr fr jeg reiser til Gran Canaria, noe som resulterte i blant annet dette.

Nytt deksel

Da har jeg byttet ut alle de fine diamantene p mobilen min med et egendesignet mobildeksel herfra. Bestilte det rett fr jeg reiste p ferie, og n har jeg endelig ftt det p. Tok ca tre uker fra jeg bestilte det til det l hjemme i postkassen min. N kan jeg ha Christian med meg i lommen overalt :-)

Siste bildedryss fra denne ferien

P stranden vr kommer det en "ding-ding-dame/familie" med en stor elektrisk vogn, skikkelig gladmusikk og alt du kan tenke deg av drikke, is og "slush" i alle mulige farger og smaker.

Det begynte som en rolig siesta....

...men endte i mye rart. Siesta blir fort litt kjedelig for denne jenten. Det g rundt og vre helt stille gr ikke s bra for meg i lengden, i og med at jeg syns det blir ganske kjedelig veldig fort. Siesta betyr derfor at jeg blir rastls og finner p mye tull; som "sitte p veggen" mens jeg str p hodet...

...eller folde tr. Har du noen gang prvd?

Det har blitt noen postkort i sommer ogs. Kanskje er det DU som fr dette nydelige kortet....?

I alle mulige filmer med handling i Italia er det snne sm ste biler. Ikke alle kjrer rundt i snn sm biler, faktisk s har de fleste veldig fine biler, men noen er det selvflgelig. Her er en st liten lastebil med tre hjul, ikke et uvanelig syn :)

P vei til den toetasjers skobutikken jeg fortalte om tidligere.

Mrta prver sko. Hva er vel bedre enn det (sko alts)?

To nye par i skosamlingen min ♥

Jeg kan ikke si det nok ganger; italiensk is er den aller beste! Har du ikke smakt den, gjr det! Liker du is blir du ikke skuffet. Den smaker nammenam.

Hehe, ingen kommentar..... ;-D

Etter en fin ferie dro alle vi tre sknene hjem med buss og fly, mens mamma og pappa fremdeles er p vei oppover med "huset" p slep.

Amsterdam

Da var bildedryss fra dene ferien ferdig, men bare vent. Om ikke lenge (ca 2 uker) hiver denne jenten seg p fly til varmere strk igjen. Denne norske sommeren er ikke min greie i det hele tatt. KAAALDT og REGN = SJ!!!

Venezia

Vi reiste med buss om bt for komme oss inn til noe som m vre en av verdens mest sjarmerende og romantiske byer. ♥VENEZIA♥

Sukkenesbro

Sjarmerenda trange gater.

"Buss"

"Taxi"

Det er fakta! Italienere lager verdensbesteis♥ De kan det de driver med.

Vi fant en gondolmann med en gondol i en trang liten gate. Om det var han som fant oss eller vi som fant han er jeg ikke helt sikker p... Uansett, vi fikk en omvisning i Venezia gjennom kanalene. Han fortalte og vi prvde og suge til oss alle inntrykkene og nyte yeblikket fullt ut.

Rialtobroen

Bildedryss fra Kroatia/Italia

Etter en fantastisk sommerferie med de personene som betyr mest for meg, ser jeg tilbake p minnene og deler noen av dem med dere. For 24 timer siden satt jeg ved gate p flyplassen i Venezia, n sitter jeg i en myk sofa, under en varm dyne, i kalde Norge, og deler noen av feriens hydepunkter med dere. Man kan ikke dele et minne fullt og helt, men man kan som meg "dokumentere" dem og la andre f en liten smakebit. Vrsgod, her er noen av bildene som jeg har lovet dere i flere dagen :)

Verdensbeste pappa og mamma, p restaurant siste kveld i Kroatia.

Jeg bestilte fisk-et-eller-annet og man kan trygt si at det var fisk. Slik ble den servert, med hode og bein :)

Italia♥

SKL!!!

Det er aldri feil kunne fylle vin i butikken p egen flaske. I alle fall ikke nr smaken er god og den er billig.

Legger ut flere innlegg hvor jeg skal bombandere dere med bilder i lpet av dagen/morgendagen. Kommer bla. et innlegg fra Venezia turen vr.

Ha en fin sndag folkens, hvor enn dere befinner dere i verden.

Hei fra Amsterdam

Tre glade ssken p vei hjem. Vi reiste fra campingen i Italia kl 06.45 i morges, satte oss p flyet i Venezia og n er vi alts her i Amsterdam. Vi hadde litt turbulens p veien, men er trygt fremme og har spist oss stor og feit. Flyet til Bergen gr om en dry times tid, og da er denne ferien over nr vi lander.

Vi blogges fra Norge.

Ciao! Ciao!

Italian update

Her er en liten oppdatering fra Italia. Lite blogging skyldes drlig nett s jeg sliter srlig med laste opp bilder. Hadde en dag i Venezia sammen med Christian noe som var utrolig koselig! Vi nt livet i gondol og trange gater (bilder kommer). N nr han har dratt blir det mest strandliv, sol og bading. Egentlig samme greie alt sammen. N har jeg akkurat kommet hjem fra en fin sykkeltur med Mrta. Vi har vrt i en toetasjers skobutikk, og jeg endte selvflgelig opp med to par nye sko. Jeg har begynt lure litt p hvordan jeg skal f alt med meg p flyet...(?) Mulig jeg m kjpe meg en ny koffert fr jeg reiser hjem p lrdag. Alt ordner seg vel :)

Som sagt s kommer det bilder. Jeg skal bombandere dere med det nr jeg kommer hjem. Sndag er sikkert en fin dag og slenge utp en hel del. Gled dere, det gjr jeg♥

Goodbye is never easy

Hadde en grusom start p dagen idag da jeg tok et trevtt farvell med Christian. Jeg tok bussen med han inn til byen hvor han skulle ta flybussen fra, og da han omsider gikk inn p bussen dannet jeg et nytt lite hav rundt meg :( Det er aldri lett si hade,i alle fall ikke etter en s fin ferie med verdensbeste gutt!♥ Dagen idag er liksom helt feil n nr han ikke er her. Her har jeg gtt hnd i hnd med ham i 1 1/2 uke og s erhan plutselig vekke, og hnden min gr og griper etter bare luft. N er det snn at jeg gr og gleder meg til lrdag nr jeg skal reise hjem. Men akkurat n fles det som en hel evighet...

Kom forresten til Italia p lrdag, og nyter livet her (dvs. fr han dro i alle fall, hper det blir litt kjekkere igjen snart..)

Neeeeiii!!!!! N ble akkuraten en bikini til delagt (favoritten!), lsen knakk p denne ogs, fuck H&M bikinier! Livet ble i alle fall ikke bedre n. Bilder fr vi ta senere, for bildene tar en evighet og laste opp, og jeg ble plutselig veldig opptatt med lage oversvmmelse... Mulig jeg har noe bihulebetennelse-greier p gang ogs. Supert med ferie...

Sorry litt negativt innlegg, men n ble det bare snn idag. Hper f lastet opp bilder fr jeg kommer hjem.

Red Sea

Har hatt det knallgy siden sist innlegg, nesten helt perfekt! Ved lunsjtider p onsdag fant jeg og Christian ut at det var p tide med en 1 litersdrink som vi hadde hatt lyst p i flere dager (jeg fordi at glasset var fint). Da kelneren fikk bestillingen lo han, og da ble vi litt nervs begge to. Hva hadde vi bestilt? Men jeg kan si dere det folkens, etter ha kommet et lite stykke ned i "red sea" drinken vr ble det ganske gy... Trenger ikke si mer.

GY!!!!

Siden sist har vi ogs vrt p bilshow hvor vi har sett hvordan man kjrer p to hjul med bde biler og firhjulinger, monsterbiler, flammeshow, danseshow, vi har stekt pannekaker p stranden og spist masse annet godt. Vi har badet, snorklet og vrt syk :( Eller Christian var vel den sykeste av oss, jeg er bare ekstremt forkjlet... Heldigvis er han ganske bra idag. Jeg har tvuget han til drikke masse vann, spise og s har jeg passet godt p han. Stakkars gutten min♥ Egentlig var planen g ut og spise med familien igr, noe han sa var helt greit, men jeg fant i grunn ut at han ikke fikk ta egne valg. Derfor, snill som jeg er, gikk jeg og kjpte litt take away mat til oss snn at vi kunne spise "hjemme". Da vi spiste fant han ut at det var nok det lureste. Kom han i forkjpet der ja ;) Hehe. Etter det "dde" han (som han s fint sier selv). Satt lenge med en varm, halvsovende, kjekk fyr ved siden av meg.

Bilder fra de andre dagene.

Mannebil

Utsikten fra teltet vrt. Eller, n har vi ftt en skummel nabo rett nedenfor. Vknet her en dag av at han s rett inn i teltet :O SKUMMELT!!! Han reiser helt alene, sitter under treet der nede og drikker l hele dagen, eller gr rundt og snakker med fremmede. Dobbeltskummelt!!! Pappa sier at han sikkert er snill, men hodet mitt sier noe heeelt annet...

Bildedryss fra ferieelskerne

Vi lever livet! Bare se her :)

Basengbaren

Restaurantfrokost. Billig og bra♥

Haha, jeg lurte Christian med p snorkle og svmme etter alle fiskene igr, og vet dere hva? Han likte det!!! Derfor tar vi en runde til med fiskejakt idag :)

Vi bestilte en tomannsrett til middag igr. Et "kjttre" med i alle fall 6 forskjellige kjttyper. Gjett om vi ble mett da...!

N gr turen ned p stranden, p med snorkel og dykkermaske, vi skal ta fisk!

:D

Hei fra Kroatia!

Da er alle kommet vell frem, og vi holder p renne vekk her nede. Men vi liker det! N sitter jeg p en internettbar med Christian og nyter et glass hvitvin (ja, fr klokken 12) samtidig som dere fr en liten oppdatering. Blir nok ikke s mange av de mens jeg er her. Haha, jeg tvang ham med p et bilde i varmen :)

Ha en fin dag♥

Norge-Danmark-Tyskland idag

Da er ferien min godt igang. Kjrte hjemmefra i femtiden igr, og kom til Larvik ca kl 02.00 i natt. M si jeg var trtt da! Klokken 05.45 vknet vi av at gassalarmen i bobilen gikk, men vi vet ikke helt hva som utlste den. Det luktet litt gass, men vi lever n enn ;-D Det var vel egentlig ingen av oss som sovnet skikkelig etter det, s kl 06.15 var det opp og hoppe (ikke at det er s mye sprett i meg p den tiden av dgnet). N sitter jeg p fergen til Danmark sammen med et par motorsykkelmenn. De hadde tatt plassen min, s jeg har mtte flytte meg litt rundt og blitt jaget vekk av andre folk. Den ene plassen var det i grunn like greit at jeg ikke fikk, for hun bak meg hadde noen ekstremt trre og ekle ftter som hun absolutt mtte stappe frem til meg... Men n sitter jeg alts p en av plassene til mc-folkene, desverre... De lukter s ekstremt svette og hvitlk at det gr nesten ikke puste her ved siden av dem! Men men, m bare holde ut med dem i TRE timer til :-( Men gleden av sitte her p businiss class er at det er gratis internett i tre timer, gratis drikke, frukt og kjeks. Wiii :) S derfor kan jeg oppdatere dere n (blir sikkert ikke s lett i ferien siden jeg m g runt leite etter steder jeg kan kjpe internett). Hvis jeg ikke hadde hatt nett n nr jeg sitter med disse svette folkene s vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Lagt meg ned og begynt grine kanskje?

Norge i et ntteskall; vinter midt p sommeren

Rastlsfjeset! Man blir litt gal etter mange timer i bil.

Sein kveld

Og tidlig morgen p fergekaien i Larvik.

Trtt og gal p fergen

Her er noen observasjoner fra setet mitt (bilde over):

• En unge (ca 1 r) gr i bnd, p tur med faren.
  • En foran meg snorker hyt og tydelig
  • Han motorsykkelfyren ved siden av meg vknet akkurat av at han selv snorket og gryntet. N sover han og kameraten som to skjeggete barn igjen mens de "ser" p biljard.
  • En dansk gammel dame gr rundt bytter bossposer (sppelposer for dere som ikke er bergensere)
  • En annen liten unge (1-2 r) roper s alle hrer det at han har bsj i bleien. Moren prver noks flau f gutten til snakke litt lavere, og i tillegg forklare han at det ikke er bsj i bleien, bare tiss.

Planen for dagen er komme et stykke inn i Tyskland, ergo s blir det en lang dag med mye kjring. Men det m til hvis vi skal vre i Kroatia p lrdag. Og vet dere hva? Min fantastiske kjreste har plutselig bestilt fly ned til meg p lrdag. Hvor bra er ikke det liksom?! Dette skjedde natt til igr, s da var det bare til komme seg p butikken og kjpe et telt som vi kan campe i i de ti dagene han skal vre hos meg. som jeg gleder meg. Plutselig ble de 17 dagene jeg hadde gruet meg til vre vekke fra han omgjort til tre n, og fire etter at han har reist. LYKKE♥

Men n skal jeg ta meg en tur i taxfreen. M jo innom der selv om jeg sikkert ikke skal ha noe. Vi blogges seinere en gang, lenger sr i Europa.

Sommerferie!

Jippi, n har jeg endelig sommerferie jeg ogs. En skikkelig lang en ;) Etter ett r med jobbing fortjener jeg litt fri, og belnner meg selv med flere reiser. Som jeg gleder meg!

(Bilde fra sist sommer)

To dager til avreise

.... Og tenk, om fem dager s er jeg her! :)

N m jeg nesten pakke ferdig tingene mine snn at jeg slipper stresse med det i siste liten. Men har en rliten flelse av at det kan bli litt stress likevel... Det er s mange ting man ikke kan pakke fr rett fr man skal dra. Men men, ferie er ferie, og deilig er det uansett hvor mye stress det har vrt p forhnd.

Pakke, pakke, pakke

Plutselig er det nesten ferie dere! Bare to dager igjen p jobb, og s reiser jeg p ferie nummer 1 om tre. Da blir det campingtur til Kroatia og Italia med familien. N holder jeg p pakke klrene jeg skal ha med, og det er like vanskelig som alltid. Helst skulle jeg ha pakket ned alle klesskapene mine, og gjerne hele skoveggen min ogs. Men det gr nok ikke. Jeg har prvd pakke s lite som mulig (for meg vre) siden jeg bare skal vre vekke i nesten tre uker i frste omgang.

Som dere ser blir det mye farge med p turen.

Haha, hatten min m ogs f en plass i bagasjen ;)

Nyt den siste delen av helgen folkens. Jeg m pakke videre n.