First Hotel Kong Frederik

Ferie nummer to startet da vi byttet hotell. Det var helt annerledes enn det første vi bodde på, og i tillegg lå midt i sentrum. Det var veldig praktisk med tanke på sightseeing i byen, tivoliet som jeg nevnte i går, og restauranter. De to hotellene var vidt forskjellig. Mens det første var veldig urbant med naturmaterialer og designermøbler, så var dette mørkt og mystisk. Vi havnet på et rom (nærmest en leilighet) som var tapetsert med "bokhyller". Det var utrolig kult, nesten litt eventyrlig. Resten av hotellet var veldig koselig med peis og mange sitteplasser med fargerike puter i fellesområdet.

#reise #københavn #ferie

Tivoli i København

Jeg elsker kicket du får i en berg- og dalbane. Vinden i håret, den totale forvirringen om du er rett vei eller opp-ned, et gigantisk glis som går 360° rundt hodet, og en latterkrampe som ikke tar slutt før du har beina plantet på jorden igjen. Det kiler i magen, og spenningen sitter utenpå kroppen. Så deilig å gi slipp på alt, og bli kastet rundt uten å ha kontroll. OK, jeg skjønner kanskje hvorfor enkelte ikke er enig med meg her...

Da vi var på tivoli i København, som for øvrig lå like ved det andre hotellet vi bodde på, fikk jeg oppleve dette kicket og gleden fra en berg- og dalbane. Vi koste oss i flere timer på tivoliet. Begge to fant frem barnet i seg, og hadde det kjempegøy. OK, nå lyver jeg kanskje litt. Jeg hadde det kjempegøy, Christian var litt mer skeptisk. Sannheten om tivoliet skrev jeg om i dette innlegget, men jeg hørte at han lo da vi hang og dinglet med sug i magen.

Bevis på at vi kunne ta hva vi ville, så mange ganger vi ville.

Vi var på tivoli en søndag ettermiddag, og da var det ikke mange folk der. Vi måtte nesten ikke stå i kø i noen attraksjoner, kunne bare gå rett inn med en gang. Er det noe jeg hater så er det kø, og jeg er glad vi slapp det. Ellers var det veldig koselig å gå rundt på området som var laget fint til med blomster, morrospeil, og tema-restauranter. Vi fant også et koselig lite sted hvor vi fikk kjøpt en stor is. En skikkelig dansk is med mange kuler, softis, guff og bolletopp. Med andre ord var det en hel middag i seg selv, og (skikkelig klisjé) romantisk å dele.

Han her var mest happy da vi var ferdig på tivoliet *haha*. Tross frykten hans, så er jeg veldig glad for at han ble med meg i noen av attraksjonene. I mine øyne var dette en perfekt måte å bruke søndagen. Hvorfor har vi ikke tivoli i Bergen også? Jeg kan garantere at jeg skulle kjøpt meg årskort der.

#ferie #københavn #tivoli #reise

Dressed for dinner

Da vi pakket til København, oppdaget jeg disse skoene som jeg helt hadde glemt. Hvorfor har jeg ikke brukt dem på evigheter? De er behagelig å gå med, og utrolig kul både på dagtid og på kveldstid. Her rocket jeg opp paljettkjolen med florlette stoffer, med disse bootsene og et matchende belte i livet. Love it!

Denne kjolen er perfekt for en middagsdate. Snittet er løst og ledig, og det er derfor plass til masse mat. *haha* Denne kvelden ble det en skikkelig saftig, og økologisk burger. Tross en "middagskjole" ble jeg så mett at jeg nærmest trillet opp igjen på hotellrommet. Da var jeg glad det bare var en liten heistur unna.

#reise #københavn #outfit #kjole #mat

Lunching with a street view

Jeg savner det å sitte ved vinduet, titte på forbipasserende ute i gatene, og nyte en etterlengtet lunsj. Lokalet er preget av kaffelukt, og venninner som prater og ler. Foran meg står en kopp kakao, en toast med kylling og pesto, og en muffins til dessert. En stressfri hverdag i ferien min. En dag uten bekymringer og ting som må gjøres. Muligheten til å nyte hvert sekund, og ta inn alle inntrykk. Jeg savner rett og slett ferie!

#reise #københavn #mat

BLACK AND WHITE PARTY

Det ble rett og slett ikke tid til blogging på lørdag, og i går var ikke nettet på min side. Derfor får dere en oppdatering på helgens festligheter nå. Jeg feiret bursdagen min med venner på lørdag, og hele dagen gikk med til forberedelser. Temaet var "black and white". Det ble ganske gjennomført med både dekorering og bekledning på gjestene, så jeg er veldig fornøyd med det. Folk kom og gikk på litt forskjellig tid, og vi koste oss fra de første kom til de siste gikk. Det ble mye latter ut over kvelden, akkurat sånn det skal være :-)

Jeg elsker temafester, og dersom man må ha kostymer er det enda bedre. Dessverre er det mange av vennenne mine som ikke deler denne oppfatningen, men "black and white" er et tema alle klarer. Den som slet mest med å holde seg til temaet tror jeg faktisk var meg selv. Etter nattåpent på fredag fikk jeg med meg en hel drøss med ballonger som hadde hengt utenfor butikken vår. De var i favorittfargen min; ROSA! Jeg var så heldig at jeg fikk dem, og de ble så fin her hjemme (selv om de var utenfor tema). Jeg hang på noen svarte ballonger også, bare for å få dem til å passe inn. Uansett, litt rosa skader ingen, i hvert fall ikke meg. Her er noen bilder fra lørdagen.

Nå har jeg laget cacke pops for første gang, og det var utrolig enkelt. Dette skal gjøres igjen, men da skal jeg velge en annen smak.

Spa

Å skjemme seg selv bort med spa er noe jeg burde bli flinkere til. Det er rett og slett helt fantastisk (men dyrt om du ikke gjør det selv). Jeg ble veldig glad da vi kom til Bella Sky, og det viste seg at de hadde både treningsrom og spaavdeling. Etter en dag med mye gåing var det ingenting som var bedre enn en kjapp treningsøkt, etterfulgt av en laaang tur ned i spaen.

Vi hadde ingen behandlinger, men nøt livet i badstu, steamrom, varmebasseng og isbad hvor det stadig ble sluppet isbiter uti. Det var også senger med varme steiner som man kunne slappe av på. For å si det sånn, det var ikke vanskelig å kose seg der, i stille og rolige omgivelser med tilgang på frukt og nøtter for småsultene mager. Vi var der før middag på lørdagen, og etter frokost på søndagen. Så deilig å både avslutte og starte en dag med spa.

Den Blå Planet

Tenk at i dag er det en uke siden vi pakket koffertene, med pizza i den ene hånden og en haug med kjoler i den andre. Jeg prøvde flere forskjellige antrekk, og tvang Christian til å plukke ut sine favoritter. Haha :-) Han overrasker stadig, og finner kombinasjoner jeg ikke kommer på selv. Om det er fordi han har et øye for mote, eller om det bare er for å få meg til å klappe igjen, det vet jeg ikke, men han er en god hjelp når jeg står "klesfast".

Her kommer et lite utvalg av bilder fra lørdagen, da vi fremdeles hadde (nesten) hele reisen foran oss. Dere har fått se et par bilder fra Den Blå Planet tidligere, men her er noen til.

De hadde ikke bare fisker og andre skapninger som lever i sjøen, men også en egen tropisk avdeling. Her var det sommerfugler, slanger, fargerike fugler, og sikkert mye annet som gjemte seg i trærne.

Akvariet ligger rett ved havet, og etter å ha gått innimellom masse folk var det godt å kunne gå ut å trekke litt frisk luft. Vi prøvde oss på å lunsje der, men ombestemte oss raskt da salat og servietter blåste bort. Maten var det best å spise inne.

Bella Sky

Som jeg har nevnt før, bodde vi på to forskjellige hoteller i løpet av oppholdet i København. Dette hadde Christian gjort for at vi skulle få to typer ferier i én. Det første hotellet vi bodde på var Hotell Bella Sky. Allerede før vi hadde landet sa Christian at han så hotellet vårt, og jeg kunne ikke skjønne hvordan han kunne se det fra luften. Vel, det var før jeg hadde sett det selv. Etter en kjapp togtur, og ett stopp med metroen forsto jeg hvordan han hadde klart å få øye på det; hotellet var ikke en firkantet "kloss" sånn som jeg hadde trodd. Bella Sky består av to tårn, hvorav det ene har 24 etasjer. Det ligger et lite stykke utenfor sentrum, og dermed var det et stille og rolig sted å starte ferien. Metrostasjonen og flere busstopp var like ved, så det var ikke noe problem å komme seg rundt. Det tok ikke mange minuttene å komme inn i kjernen av byen.

Både utsiden og innsiden var preget av design, og særlig skandinavisk. Én fot inn i lobbyen, og jeg ble super inspirert av interiøret. Kanskje blir det dansk design vi fyller den nye leiligheten vår med? Naturmaterialer var noe som gikk igjen, både grønne blader, lyst tre, designer lamper og stoler? Så utrolig kult med et skikkelig gjennomført og urbant hotell.

Det var store speil og vinduer på hele rommet, alle sammen fra gulv til tak. En ting som var litt morsomt med hotellet var at det var et stort speil i dusjen, og glassvegger inn til badet. *Haha*, flaks at dette var en kjærestetur og ikke en venninnetur, for da hadde jeg nok ikke vært like happy ;-)

Vi bodde i 14. etasje, men med så store vinduer føltes det litt med som 20. når man så ned.

Det var særlig i lobbyen og frokost restauranten veggene var tapetsert med grønne blader. Dette er definitivt noe jeg skal gjøre i vårt nye hjem, tapetsere med blader. Haha, det hadde tatt seg ut, spesielt når jeg skal "vanne veggene". Nei, jeg tror jeg får holde meg til noe litt mindre enn busk-bekledde vegger, selv om det var veldig stilig. Det får heller bli busk-vegger i mitt neste hus. Det med både bar og svømmebasseng i kjelleren *drømmer-meg-bort*.

Hva er vel bedre enn en skikkelig hotellfrokost? Her hadde de en kjempefin buffé med alt man kan tenke seg. Vi snakker egg, bacon, frukt og grønnsaker, kaker, yoghurt, diverse pålegg, pannekaker, pai, nøtter osv. Likevel var det aller kuleste at de hadde en "iPad styrt dispenser". På iPaden var det bilde av fire forskjellige drikkevarer, og da du trykket på ett av bildene kom det du hadde valgt ut av en kran ved siden av.

Et av hintene dere fikk da dere skulle gjette hvor vi skulle reise, var at landets største kjøpesenter lå i denne byen. For å si det sånn, det lå ikke bare i byen, men rett ved siden av hotellet. Det var gangavstand, og vi hadde utsikt fra rommet rett mot det :-) SÅ.MANGE.FINE.BUTIKKER!

Copenhagen Outfit - Beige, White and Black

Det er alltid litt trist når hverdagen inntreffer etter en deilig ferie, men også litt godt. Vi kom hjem seint i går kveld, og denne langhelgen i København har virkelig rast forbi samtidig som vi har gjort mye forskjellig. Her på bloggen kommer dagene i København til å fortsette en stund til. Jeg gleder meg til å se gjennom bildene fra turen, og til å dele noen flere av dem med dere. Som sagt har dere bare fått et begrenset utvalg hittil.

På lørdagen var det vår i luften. Vi har stort sett hatt det overskyet, men på lørdag så vi også glimt av sol. Det var heller ikke så kraftig vind den dagen, og dermed kunne jeg lufte både hatten min og leggene. Jeg har blitt enda mer glad i hatten nå som jeg har så mye kortere hår.

Smykker fra Accessorice

#outfit #københavn #reise

En kjærlighetserklæring

Nå har vi byttet hotell, og bor i hjertet av København. Hotellrommet er helt forskjellig fra det forrige, men veldig stilig dette også. Jeg har aldri sett et lignende før. Dere får selvfølgelig se bilder seinere. Jeg har ikke delt så mange bilder med dere, men det kommer i dagene etter turen. Det blir bare raske oppdateringer nå, for første prioritet er å være sammen med hverandre, og å nyte denne herlige turen.

Tilbake til overskriften; vi har vært på tivoli i dag, og der fikk jeg virkelig en kjærlighetserklæring. Christian hater tivoli, særlig ting som går fort og som gir sug i magen. Likevel gikk han langt utenfor komfortsonen sin, og ble med meg i flere atraksjoner. Tenk at han gjorde det av rein kjærlighet! Jeg har skutt gullfuglen da jeg ble sammen med ham :-)

Et sted gikk grensen for begge to; ved loopen. Han ville ikke være med, og jeg hadde på ingen måte hjerte til å dra ham med meg. Å se at han mistrives så sterkt på grunn av meg, det er ikke noe jeg ønsker. Derfor tok jeg berg- og dalbanen med loop aleine. Han sto nedenfor og tok bilder. Han imponerte meg kraftig da han trosset all frykt og ble med meg på andre atraksjoner tidligere på dagen.

Da vi hadde gått rundt i noen timer, avsluttet vi hele tivoli-opplevelsen med en skikkelig dansk is. Kombinasjonen av to kuler, softis, guff og bolletopp ble en passe stor og kvalmenes kombinasjon fordelt på to. Man jo ha det når man er i Danmark, men jeg er glad vi delte. Nå skal vi snart ut å spise middag. Vi må bare finne et bra spisested. Noen forslag?

Under the sea

Nå har vi akkurat kommet oss inn på hotellrommet etter en dag med mye vandring. Vi har utforsket livet under vann, da vi var på akvariet "Den Blå Planet". Jeg vet ikke hvorfor, men vi ender nesten alltid opp med å gå i en dyrepark eller noe, når vi er ute og reiser. Tross lørdag, og mange barnefamilier, så koste vi oss med livet "under vann". I den tropiske avdelingen fikk vi litt flaskbacks til Maldivene og Sri Lanka i sommer. Så mange fine og fargerike fisker!

På vei hjem fra "Den Blå Planet" tok vi en snartur innom kjøpesenteret igjen. Jeg måtte innom Victoria's Secret for å kjøpe meg en parfyme. I går luktet jeg på så mange at nesen ble helt forvirret. Derfor måtte vi tilbake i dag og lukte på den jeg trodde var favoritten. "Tease" heter parfymen som ble med meg hjem i en rosa pose med silkepapir. Gleder meg til ny duft i kveld:-)

Nå skal vi trene litt, deretter skal vi ned å nyte spaanlegget. Det frister veldig med total avslapping i kveld, og derfor blir det trolig middag her på hotellet etter spa. Vi runder nok av i skybaren etter middagen. Perfekt lørdag spør du meg.

Here we are

Mange av dere har klart å gjette hvor vi skulle reise, men ikke alle. Om du klarte det eller ikke, nå kan jeg si HEI fra København :-) Jeg kan fortsatt ikke tro at Christian har planlagt denne turen uten å fortelle meg noe som helst. "En romantisk tur for to" sto det i bursdagskortet. Han overrasker stadig, og jeg elsker ham mer for hver dag som går. Hvor skal dette ende?

For anledningen har jeg kjøpt meg ny koffert, en stor en. Den er også superlett sånn at den ikke stjeler vekten. Selv om jeg har pakket både "dag-antrekk", "kvelds-antrekk", og i tillegg fem par sko, så ble den ikke full. På flyplassen sto det at den var 11,9 kg. Da trenger jeg ikke bekymre meg for overvekt etter litt shopping her *hehe*.

Vi har sjekket inn på et sinnsykt kult spa hotell. Det er masse kult og gjennomført design her, så jeg blir veldig inspirert til å innrede leiligheten vår i høst. Dere får selvfølgelig se flere bilder seinere.

Hotellet ligger like ved Field's, landets største kjøpesenter, og det har vi sjekket ut i kveld. De hadde utrolig mange fine butikker, og ikke minst; en stor food lounge i øverste etasje. Vi endte opp med buffet på en av restaurantene. Musikken der var helt etter min smak, vi fikk bord med utsikt ut over byen, maten var god, og vi kom før stedet ble stappet med andre sultene gjester.

Haha, bestiller man en stor øl, da får man en stor øl.

Nå skal vi bare slappe av på hotellrommet. I morgen skal vi utforske mer av byen, og ikke minst: prøve spa anlegget.

God helg til dere!

Klarer du å gjette hvor vi skal?

Jeg vet det er mange av leserne mine som er fryktelig nysgjerrig på hvor vi skal reise, men jeg har ikke tenkt å fortelle dere det helt ennå. I og med at jeg måtte gjette meg frem til hvor Christian tar meg med, så tenkte jeg at dere skulle få gjøre det samme. I bursdagskortet hadde han skrevet noen små hint som jeg måtte gjette ut i fra. Heldigvis gav han meg også noen bilder som var til stor hjelp. Jeg sier noen bilder som var til hjelp, for det gjaldt ikke alle. For eksempel fikk jeg bilde av flere butikker som er i byen, og av et hotellrom. Det er ikke lett å lese noe ut av det.

I utgangspunktet hadde han tenkt å sette meg på flyet i morgen med bind for øynene, men innså at da måtte han ta seg av pakkingen. Haha, kan dere forstå at han ikke ville ta på seg den oppgaven? Jeg vet ikke mye om turen, for han er veldig hemmelighetsfull. Det jeg vet er hvilken/hvilket by/land vi skal til, at jeg må ta med meg badetøy, og når vi kommer hjem. Jeg har ikke fått vite hotell eller beliggenhet, så jeg har ikke kunne gjøre noe særlig research. Gjett om jeg er spent da?!

Her er noen av de samme hintene jeg fikk:

• I byen bor det 1 246 611 mennesker.
  • Her finner du landets (men ikke Norges) største shoppingsenter.
  • Byen har en større havn enn Bergen.

Kvelden skal brukes på å pakke, for det har jeg ikke fått gjort ennå. Planen var liksom å bruke dagen i dag på det, men så fikk jeg noen ekstra timer på jobb istedenfor. Derfor har jeg heller ikke rukket å sy det skjørtet jeg ville ha med meg. Jeg ser nå at dette kommer til å bli en sein kveld, men hva gjør vel det når jeg har hele helgen å slappe av på. Eller har jeg det??

SPRING HAS SPRUNG

At våren er her, det er det ingen tvil om. Det kjennes i både luften og nesen. I disse dager har vi en flott vårsol som varmer fra en klar, blå himmel. Det lukter varm asfalt, og trærne har fått grønne knopper som har begynt å springe ut. Men været lurer deg gjerne. Jeg ble i alle fall lurt den 1. april. Den dagen dro jeg på meg en skikkelig forkjølelse, med vond hals og tett, rennende nese. Jeg er så lei nå! Etter halvannen uke har jeg brukt opp milevis med dopapir på den rennende nesen, og jeg har akkurat fullført en flaske med hostesaft. Fremdeles er ikke nesen min venn, og derfor har jeg begynt å lure på om det kanskje ikke er forkjølelsen som henger i mer, men allergi. Uansett hvor fin våren er, så har den nemlig den ulempen at den bringer med seg allergier av alle mulige slag. Kjære nesen min, vær så snill å bli bra før vi reiser på tur. Jeg vil ikke fylle vesken med doruller.

SE MIN KJOLE

Etter å ha utsatt problemet i flere uker, måtte jeg omsider ta tak i det. Før vi reiste på påskeferie kollapset klesskapet mitt, og siden den gang har jeg prøvd å overse det. Stangen hvor alle kjolene mine henger tålte visst ikke vekten av dem. De siste ukene har jeg lirket og lurt ut den kjolen jeg ville bruke, og deretter slengt skapdøren igjen. Det har vært litt sånn: Kan du ikke se problemet, da eksisterer det ikke *haha*. Da jeg sto opp i dag morges innså jeg at det var på tide å ta tak i den bortgjemte kjolehaugen. Christian har mast på meg, for at jeg skal henge noen av plaggene inn i hans skap, noe jeg tror han angrer på nå. Jeg tror han får sjokk neste gang han åpner det? Problemet er at da alle kjolene kom ut av skapet ble de liksom dobbelt så mange. Kan det være en slags kjemisk reaksjon, når kjoler får kontakt med lys og luft, så formerer de seg? Etter at alle kjolene kom ut av skapet, så var det ikke snakk om at jeg fikk plass til alle inni det igjen. Selv etter å ha overført noe av problemet til Christian sitt klesskap, er det mindre plass enn det var før.

Nå har jeg talt alle kjolene, og tallet jeg kom til skremmer meg. Jeg har medlidenhet med den stangen i skapet, den som måtte gi opp før påske. Hele 58(!) kjoler har vært skvist inn i skapet. Hjelpe meg! Når jeg tenker meg om så har jeg også et par hengende hjemme på gamle-rommet mitt hos mamma og pappa. Helt siden jeg flyttet har jeg hentet kjolene litt etter litt. Problemet er at jeg bruker alle sammen, så det er ikke bare til å kvitte seg med dem heller. Nå gruer jeg meg litt til å flytte dem inn i ny leilighet til høsten. Hvordan skal det gå? Noen MÅ nok bort, men hvilke?!

Hjelp, jeg er en kjoleholiker.

RARE DAGER

På kalenderen står det mandag, men likevel føles det som om det er helg. Som student har jeg veldig en variert timeplan, og innimellom er det ekstremt travelt, mens andre ganger er det rolig. Nå er jeg inni en rolig periode, hvor ingenting haster. Jeg har selvfølgelig litt skolearbeid jeg kan gjøre, men det er fryktelig lett å bli lat. Dagene blir litt rar når ting ikke er som de pleier. I dag har jeg ikke gjort stort annet enn å somle meg gjennom en laaaang morgen, deretter ble det en effektiv, men intens økt på sats. Nå i kveld har jeg vært på besøk hos mormor, og det var som alltid koselig. Hun hadde laget et nydelig fruktfat med masse godt. Særlig jordbærene var god, kanskje de beste jeg har smakt i år :-)

Bildene er ikke fra i dag, men tidligere i vår. Mormor hadde mye mer godt å by på.

Nå Skal vi se litt på serie før kvelden må rundes av. I morgen er det skole, og det er den eneste skoledagen jeg har denne uken. Er det lov å si at det nesten er litt kjedelig med så lite forpliktelser? Neida, jeg trives faktisk godt med denne rolige perioden, og har egentlig masse å finne på. Jeg skulle liksom sydd ferdig et skjørt før vi reiser på tur, men det har jeg ikke funnet tid til ennå. Håper jeg reker det.

CURRENT FAVOURITE DRESS

Her er flere bilder av kjolen jeg kjøpte da vi var en snartur til Sverige for to uker siden. Jeg fant den på New Yorker (som vi dessverre ikke har i Bergen?), og akkurat som med blomsterkransen jeg fant i gå, så måtte jeg bare ha den. Det siste året har jeg fått skikkelig sansen for tettsittende kjoler, for de fremhever figuren min. Før ville jeg nesten bare ha skikkelige "poff-kjoler", eller i alle fall vidde i skjørtet. I løpet av de siste årene har samlingen med "timeglasskjoler" vokst, men det er først det siste året jeg har innsett det. Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker "poff-kjolene" mer, for det gjør jeg. Før jeg kjøper en kjole må den bestå kjole-testen min. Dersom skjørtet snurrer (helst rett ut), da blir den med meg hjem. Jeg holder faktisk på å sy meg et skikkelig "POFF-skjørt" (med stor POFF), men jeg blir mer og mer glad i de tettsittende (selv om de får styk karakter på testen). Forandring fryder!

#outfit #mote #kjole

BLOMSTER OG BAKING

Jeg blir så inspirert av våren som er ute, så i dag kjører jeg blomster fra topp til tå. Om ikke helt, så i alle fall blomsterkrans og blomstrete forkle. Tidligere i dag var jeg på Lagunen for å kjøpe meg en ny koffert til turen vår, og da kom jeg også over den perfekte blomsterkransen. ENDELIG! I tre år har jeg lett og lett, men ikke funnet den rette. Da jeg så denne i dag måtte jeg ha den, det var ingen tvil. Flaks for meg at de hadde 30% på alle ordinære varer i tillegg. Det er noe mange av butikkene på senteret har i disse dager, og jeg fikk 30 % rabatt på kofferten også. Med andre ord sparte jeg mange hundrelapper i dag.

Nå i ettermiddag har jeg hatt besøk av broren min. Jeg inviterte ham over på fruktsalat og is, og det kunne han ikke motstå. Jeg fikk ham også til å hjelpe meg på kjøkkenet, og sammen laget vi brøddeig. For noen år siden ville jeg aldri i min villeste fantasi sett for meg at det ville skje, men det gjorde det altså. Jeg måtte jo teste ut de nye brødformene jeg fikk til bursdagen. Nå står brødene til heving for siste gang, så i løpet av kvelden kommer det til å ose av deilige, nystekte brød her.

Apropos baking. Nå kan dere finne en av oppskriftene på kakene jeg laget til bursdagen min. Hvis det er noen av dere som kunne tenke dere å lage en ostekake/iskake med Oreo-kjeks og jordbær må dere klikke dere inne her. Det er ukens oppskrift i Studvest. #matnerd

Teller dager

Jeg har stort sett alltid nedtelling for ett eller annet på mobilen. Det er jo så gøy å kunne glede seg til noe. Nå forteller nedtellingsappen hvor lenge (eller skal jeg si kort..?) det er til Christian tar meg med på tur. Hvor vi skal reise vil jeg ikke si helt ennå. Jeg har klart å gjette meg frem til det, men tenkte at dere etterhvert skal få noen av de samme hintene som jeg fikk. Da blir det litt mer spenning for dere også.

For de av dere som er ferdig på skole og jobb, god helg. Er du sånn som meg og skal jobbe i kveld så får vi trøste oss med at helgen kommer snart til oss også :-)

Fremskritt på leilighetsfronten

Det var litt morsomt at på samme tid som vi var ute å så på møbler til den nye leiligheten i går, så fikk jeg tilsendt de første bildene fra innsiden av leiligheten. Det er fordelen med å ha familie som jobber med byggeprosjektet. Selve innsiden av leiligheten ser ut som en byggeplass, men jeg tenkte dere kunne få se utsikten vi får. Jeg hadde håpet at vi akkurat skulle se over blokken på andre siden av veien, men helt sånn ble det ikke. Jaja, vi ser nå ved siden av den, så det er ikke så farlig.

Vi kjørte selv forbi leiligheten i dag, og nå har de begynt å bygge terrasser. Jeg gleder meg til å se solnedgangen fra den, særlig når den er så fin som i dag.

Bursdagen i bilder

Tenk at nå har jeg vært 24 år i 24 timer! Det er jammen meg stas med bursdager. Bakdelen med det er at nå har jeg masse kake som må spises opp, og det kan trolig føre til både mageknip og åpen bukseknapp *haha*. Men jeg klager ikke, for denne jenten elsker KAKE ♥

Gårsdagen ble altså feiret stille og rolig sammen med den nærmeste familien. Jeg tror ikke at jeg har fått så mange gaver siden jeg var liten, og det var jo litt gøy. Alt sammen var ting jeg trengte og har ønsket meg. Det ble en del nytt til leiligheten, som er spesielt fint i og med at vi "snart" skal inn i nytt hjem, og ting jeg kan få bruk for til matspalten jeg skriver for Studvest. Jeg tror jeg har glemt å si det, men nå er jeg den eneste matspaltisten, noe som betyr dobbelt så mange oppskrifter.

Det var ikke bare hjemmet som fikk nytt, jeg fikk også litt til meg selv. Det jeg ble aller mest overrasket over var gaven fra Christian. Han har virkelig slått på stortrommen, og jeg svever på en rosa sky ennå. Gaven inneholder både sveving og skyer, for vi skal ut å fly. En romantisk reise for to, men han ville ikke si hvor, det måtte jeg gjette meg frem til ved hjelp av noen hint. Det beste av alt er at det ikke er lang ventetid. Dere får vite mer om reisen seinere.

Christian var bare helt fantastisk i går, laget middag til jeg kom hjem fra skolen, hjalp med forberedelser til besøket, og ja?gaven :-) Her får dere noen glimt fra feiringen med familien.

Husker dere jeg moodboardet mitt fra tidligere i år? (Du finner det her) Jeg fikk både vesken og kjolen fra Accessorize, så nå kan våren bare komme.

I år laget jeg to kaker, en tropisk marengsrull (Marengsrullekake med mascarpone krem, papaya, mango og pasjonsfrukt), og en oste/iskake med oreo og jordbær. I skrivende stund nyter jeg begge deler.

Selv om bursdagen er over så er den jo likevel ikke det. Snart reiser vi på tur, og etter det skal jeg feire bursdagen med venner. Jeg har allerede kjøpt inn og planlagt mye av den feiringen, så her er det bare til å fortsette å glede seg.

B-DAY

Det er ikke hver dag man våkner opp og har bursdag, men det har jeg i dag :-) HURRAAA! Jeg elsker bursdager og alt som kan feires. Hodet mitt henger fremdeles igjen i mars, men jeg har rukket å glede meg til denne dagen. Har til og med hatt nedtelling på mobilen, hehe.

Dagen har vært fantastisk, og dere skal få oppdateringer på både feiring og gaver seinere. Nå vil jeg bare nyte resten av kvelden sammen med min kjære. Dere får flere bilder av den nye frisyren min og det nye antrekket seinere, men en liten smakebit kommer allerede nå.

Ny frisyre

Så nådde jeg målet mitt; om å få hår ned til rumpen. Jeg er sikker på at det kunne blitt mye lenger om jeg bare hadde orket, men hva er vitsen? Mange sier at det er så fint med langt hår, særlig mitt som er så sunt og sterkt. Selv er jeg ikke enig om at dette er særlig pent. Det er mulig jeg har det synspunktet fordi jeg har kjent på alle ulempene så mye hår bærer med seg. Det eneste positive med langt hår er at man kan lage mange kule frisyrer (om man gidder). På den andre siden kan man ikke ha frisyrene i for lenge om gangen, fordi håret blir for tungt for nakken.

Etter mye tenking frem og tilbake de siste månedene, tok jeg skrittet i dag, og klippet av meg 2/3 av håret. Det var en planlagt tur til frisøren som jeg har holdt nokså hemmelig inntil nå nylig. Selv har jeg visst om denne dagen lenge, men jeg ville ikke at folk skulle blande seg for mye nå som jeg hadde bestemt meg. Frisøren klippet først av en flette med det meste håret, før hun klippet håret i frisyre. Selve fletten er 46 cm lang og veier 147 gram. Det vil si at den er over 50 cm lang om den "brettes ut", og håret veide enda mer om man regner med håret hun klippet etterpå. Nå føler jeg meg utrolig mye lettere, og hverdagen ble plutselig en helt annen. Jeg er kjempefornøyd med den nye frisyren min!

Nå er jeg lei av at folk ser det lange håret mitt før de ser meg. Det er på tide å la meg skinne igjen. Folk skal se meg, ikke bare en jente med alt for langt hår.

Dere skal få se bedre bilder en annen dag.

Ingen vie tilbake

I skrivende stund sitter jeg hos frisøren. Nå er det ingen vei tilbake. Foran meg ligger en lang og tjukk flette som skal doneres bort. Frisøren min slet litt med å klippe den av, og sa det var en skikkelig treningsøkt. Men nå er det gjort, så da gjenstår bare det å få en fin og ny frisyre.

Gled dere til resultatet!!!